Ara mostrant els elements 1-20 de 64

    Miniatura

    Abandonament escolar prematur i competència matemàtica als cicles de grau mitjà de la ciutat de Lleida 

    Truc i Antona, Bernat (2024-06)

    El present treball pretén contribuir a l’evidència existent que hi ha darrere l’Abandonament Escolar Prematur (AEP) en els estudis postobligatoris a Catalunya. Més concretament, el treball investiga les causes que fonamenten ...

    Miniatura

    Acerca del redescubrimiento de la metafísica del conocimiento de Juan de Santo Tomás en Francisco Canals Vidal 

    Bulboa Vilches, Rodrigo, (2017-7-)

    El present treball tracta sobre un tema gnoseològic. Es desenvolupa a través del que anomenem un redescobriment de la metafísica del coneixement del famós comentarista de Sant Tomàs d'Aquino, Joan de Sant Tomàs, realitzat ...

    Miniatura

    L'acompanyament educatiu de l'oralitat a secundària: efectes en l’àmbit emocional, la convivència i la participació a l'aula 

    Bona Peñalver, Cristina (2025-06)

    Aquest treball analitza com l’acompanyament educatiu a les pràctiques orals incideix en l’estat emocional, la convivència i la participació dels adolescents en context escolar. L’anàlisi pretén contribuir a obrir camins ...

    Miniatura

    Adaptación de los géneros periodísticos en la actualidad: TikTok e Instagram como fuente de información entre los adolescentes 

    Amela García, Alicia (2023-07)

    El context de total digitalització en el qual es troba la societat actual ha fomentat que els adolescents acudeixin a les xarxes socials com a principal font d'accés a la informació. No obstant això, l'alumnat d'avui dia ...

    Miniatura

    Anàlisi comparativa dels indicadors d'escolarització i rendiment educatiu entre Espanya i països de referència de l’OCDE 

    Cerezo Casacuberta, Ona (2023-07)

    Entendre el funcionament del sistema educatiu d'un país és essencial per a les principals diligències d’un estat. Els indicadors educatius s'han utilitzat tradicionalment per entendre el seu funcionament i per avaluar ...

    Miniatura

    Análisis comparativo de las matemáticas en el programa de Bachillerato en España y el programa de Diploma del International Bacclaureate® 

    González Pla, Francisco (2023-09)

    La docència de les matemàtiques a l'etapa preuniversitària és de gran rellevància en el conjunt del sistema educatiu; els continguts, la metodologia d'ensenyament i les competències adquirides pels estudiants seran ...

    Miniatura

    Ansietat i rendiment acadèmic a les matemàtiques: Una exploració sobre les estratègies més eficaces per gestionar una aula de secundària 

    Massana Travieso, Pau (2024-06)

    Gestionar l’ansietat escolar i, concretament, l’ansietat matemàtica a l’aula és un repte per a l’educació actual. El treball que es presenta té com a objectius explorar la relació que existeix entre l’ansietat matemàtica ...

    Miniatura

    Ante la anunciada moratoria en la concesión de licencias para apartamentos turísticos, se solicita opinión jurídica acerca de la legalidad de la misma así como, en su caso, de las acciones de responsabilidad ante una hipotética suspensión de los procedimientos para el otorgamiento de licencias 

    Portales Ponce, Alba (2016-07-01)

    Pel present treball se sol·licita dictamen jurídic sobre l'abast de l'Acord de la Comissió de Govern de l'Ajuntament de Barcelona, de data 1 de juliol de 2015, publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de ...

    Miniatura

    Aprender gramática para mejorar la expresión escrita 

    Fernández Serrano, Irene (2023-07)

    Aquest treball proposa una situació d’aprenentatge amb l’objectiu de treballar la gramàtica a l’aula de llengua des d’un punt de vista transversal (llengua castellana i catalana) i aplicat a la millora de l’expressió ...

    Miniatura

    El artista como imagen de Dios, en el pensamiento de Santo Tomás de Aquino 

    Río de Murtinho, Pedro del (2021-05)

    El pensamiento de santo Tomás de Aquino puede iluminar, desde su síntesis teológica y metafísica, el sentido de las bellas artes y el lugar de estas entre las actividades humanas. Desde esta perspectiva, la consideración ...

    Miniatura

    Les arts visuals com a eina per a l’aprenentatge de l’expressió oral i escrita 

    Nogué Ballart, Helena (2022-06)

    Les dimensions de l’expressió escrita i de la comunicació oral a l’àmbit lingüístic de l’Educació secundària obligatòria (d’ara endavant, ESO) formen part de l’ensenyament de les habilitats comunicatives. Les arts visuals ...

    Miniatura

    La brecha de género en matemáticas. Un camino de baldosas amarillas 

    Collado Gàlvez, Judit (2022-06)

    Que l'escletxa de gènere en el món laboral existeix és un fenomen empíricament demostrable, i especialment en aquells sectors relacionats amb les ciències més puristes on les matemàtiques tenen un paper important. Motiu ...

    Miniatura

    El català més enllà de l’aula. Una proposta per dinamitzar l’ús de la llengua catalana entre l’alumnat 

    Estopañán Martí, Joan (2022-06)

    Arran la poca presència del català en l’àmbit de l’oci i l’entreteniment, així com del poc ús que fan d’aquesta llengua els joves i adolescents, aquest treball presenta una proposta d’innovació didàctica que encoratja els ...

    Miniatura

    Ciencia de datos en el aula: proyecto de matemáticas y programación 

    Conesa Parras, Natàlia (2023-07)

    En aquest Treball de Final de Màster es presenta el disseny d'una situació d'aprenentatge per a l'ensenyament de l'anàlisi de dades en l'àrea de matemàtiques i programació. La proposta s'enfoca en alumnes de primer any de ...

    Miniatura

    CLEO, una asistente virtual como recurso educativo en el ámbito matemático 

    Bottelli Benítez, Natalia Adriana (2024)

    El fenomen ChatGPT com a tecnologia emergent, resulta un recurs significatiu tant a estudiants com a docents, posicionant-se com una eina clau en la transformació dels processos educatius, facilitant l'aprenentatge ...

    Miniatura

    Construint oportunitats des de les matemàtiques: una proposta inclusiva per a l’alumnat nouvingut 

    Duran Forteza, Maria (2025-06)

    En un sistema educatiu cada vegada més divers, amb alumnat nouvingut procedent d’arreu del mon, les aules d’acollida esdevenen espais imprescindibles d’immersió lingüística, cultural i d’acompanyament emocional. Tanmateix, ...

    Miniatura

    Cuidado entre iguales en el aula: percepción, datos y peticiones del alumnado 

    Solas Ligero, Xavier (2025-06)

    La pertinença al grup i el suport dels iguals són fonamentals durant l’adolescència, ja que influeixen en el benestar emocional de l’alumnat. En aquest context, aquest treball explora la convivència escolar a través de la ...

    Miniatura

    La didàctica de l’expressió escrita en català a les aules de secundària d’Osona i el Berguedà 

    Arboix Deitg, Aina (2022-06)

    Com és el procés d’ensenyament-aprenentatge de l’expressió escrita en català? Aquest estudi d’investigació qualitatiu busca conèixer la didàctica en la composició de textos que els docents de català apliquen a l’alumnat ...

    Miniatura

    Diferents perfils d’alumnes en una classe de matemàtiques, com gestionar-los en conjunt i individualment 

    Vives Alabart, Mireia (2022-06)

    L’atenció a la diversitat a les aules, amb tots els seus matisos, constitueix un dels temes que han suscitat més investigació i debat en l’àmbit de l’educació i les polítiques educa-tives, sobretot als darrers 50 anys. ...

    Miniatura

    Disseny d’un Projecte d’Aprenentatge-Servei (ApS): millorant la inclusió de les persones amb diversitat funcional als centres i entorns educatius 

    Planiol i Molist, Mariona (2025-09)

    "Disseny d'un Projecte d'Aprenentatge-Servei (ApS): millorant la inclusió de les persones amb diversitat funcional als centres i entorns educatius": és la creació d’una proposta innovadora amb les característiques dels ...