Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/248995

La promoció de vendes de les marques d'aigües minerals en la distribució organitzada: el cas de Mercadona
Sellarés Berengué, Pere
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències Econòmiques i Socials; Olmo Arriaga, José Luis del,
La popularització de productes naturals i d’hàbits de vida saludables, ha contribuït a estimular la demanda de tota mena de d’articles vinculats a la salut com l’aigua mineral natural, que els últims anys, ha passat de ser una “commodity" a un producte de valor afegit. La conjuntura social i econòmica dels últims anys, també ha condicionat els hàbits de consum de les famílies. En alguns casos, la reducció del poder adquisitiu ha motivat l’estalvi en tota mena de productes i serveis fet que ha beneficiat les marques privades o de distribuïdor, sovint considerades inferiors en qualitat però també en preu, i que d’ara en endavant anomenarem (MDD). Els distribuïdors han recolzat els productes MDD millorant-ne la qualitat, la presentació i han invertit en estratègies de comunicació, fet que, ha suposat un increment de la quota de mercat en totes les categories de bens de consum favorable a les MDD. El present treball, pretén dur a terme un anàlisi comparatiu dels preus de venda al públic de les aigües minerals naturals a la cadena Mercadona, i de les estratègies promocionals seguides per tal d’afavorir la MDD vers les marques de fabricant (MDF).
2015-04-16
339 - Comerç. Relacions econòmiques internacionals. Economia mundial. Màrqueting
65 - Gestió i organització. Administració i direcció d'empreses. Publicitat. Relacions públiques. Mitjans de comunicació de masses
Màrqueting
Marques comercials
Aigües minerals
Supermercats
Mercadona (Firma)
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
64 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
TFG-SELLARES-2015.pdf 63.02 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters