dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
Coves Moreno, Anna Maria |
dc.contributor.author |
Nadal Moll, Rafel |
dc.date |
2013-03 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/19744 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d'operacions |
dc.subject |
Business logistics -- Management |
dc.subject |
Product management |
dc.subject |
Inventory control |
dc.subject |
Product life cycle -- Management |
dc.subject |
Sales promotion -- Management |
dc.subject |
Logística (Indústria) -- Direcció i administració |
dc.subject |
Gestió de productes |
dc.subject |
Gestió d'estocs |
dc.subject |
Cicle de vida del producte -- Gestió |
dc.subject |
Vendes -- Promoció -- Gestió |
dc.title |
Gestió i planificació de la producció d’una acció comercial de productes substitutius |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El present projecte té com a objectiu el disseny d’una guia a seguir per a gestionar
òptimament la producció durant el llançament d’activitats promocionals en empreses de
gran consum, per millorar-ne la gestió dels estocs que quedaran obsolets.
La primera part del projecte inclou els tres primers temes on es fa una introducció
de que va el projecte i situen al lector amb la temàtica d’aquest.
Seguidament es descriu l’àmbit del present projecte i el procediment de planificació
que s’usa tant a l’empresa com el projecte. Aquesta segona part conté els capítols quatre,
cinc i sis, on s’explica l’operativa de l’empresa i les diferents àrees, la forma de planificació i
després al capítol sis la problemàtica que es trobarà per a la realització del següent
projecte.
Per a solucionar el problema es fa un anàlisi exhaustiu de l’àrea de Supply Chain
descrivint les eines operatives que s’han usat per a la realització del projecte i veient com
aquestes incideixen en la feina diària dins del departament i també com incideixen en el
rendiment de l’empresa.
Analitzada l’àrea de Supply Chain es passa a revisar en el detall del problema a
resoldre. En aquest apartat s’ha desenvolupat una eina de càlcul pel seguiment de l’acció
promocional, on a partir dels estocs, les planificacions i la previsió de la demanda, es
consolida en el full de seguiment. Aquest full de seguiment permetrà a les reunions
bisetmanals amb els diferents departament prendre les decisions oportunes en funció de
l’estratègia empresarial.
Com a compendi s’ha dissenyat una guia de com s’ha de realitzar aquesta gestió de
llançament d’una activitat promocional dina l’àrea de Supply Chain. Explicant els punts clau
per a la òptima gestió i què i com seguir l’acció promocional, sempre dels del punt de vista
de l’àrea de Supply Chain.
Finalment, amb els resultats obtinguts es pot concloure que gràcies al disseny de la
guia i a la eina creada per als canvis promocionals, aquesta comporta beneficis molt elevats
per a l’empresa en matèria de no destrucció de molts productes obsolets i també amb una
millor gestió de tota la cadena de suministre. |