Medición de la repercusión de las relaciones públicas : hacia un estándard internacional

Autor/a

Buisán Abad, Pablo

Otros/as autores/as

Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació

Andreu Domingo, David

Fecha de publicación

2012-11-19



Resumen

La persistència de la crisi econòmica suposa una amenaça constant al món de la comunicació, especialment per les dimensions dels pressupostos de publicitat, i ha fomentat que els directors de marketing exigeixin retorn, medició i la màxima eficiència en les seves inversions. El clipping de mitjans s’ha convertit en una eina imprescindible per valorar l’eficàcia, comprendre la repercusió, conèixer el retorn d’inversió aconseguit, en definitiva, analitzar si sh´an complert els objetius de la campaña de publicitat. No només es tracta d’una forma de conèixer les aparicions aconseguides en els mitjans, sinó també de reportar al client els assoliments obtinguts. Aquest estudi pretén demostrar la importància d’establir unes pautes i uns paràmetres universals en la valoració de la comunicació d’una marca, producte o servei en els mitjans de comunicació. L’anàlisi que s’ha dut a terme en aquest treball es compon d’opinions de diversos professionals del sector, bibliografia i comparacions amb altres estudis de la mateixa temàtica en altres països.

Tipo de documento

Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado

Lengua

Castellano

Palabras clave

Mitjans de comunicació de massa; Relacions públiques

Páginas

103 p.

Documentos

TFC-BUISAN-2012.pdf

1.546Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)