To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/164864

Impulso del compromiso de los estudiantes universitarios mediante procesos de codiseño
Escofet Roig, Anna; Grasa Martínez, Maria del Mar; Morín Fraile, Victoria; Novella Cámara, Ana M. (Ana María); Payá Sánchez, Montserrat; Rubio i Serrano, Laura
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164579 [spa] El impulso del compromiso de los estudiantes universitarios mediante procesos de codiseño se basa en establecer una relación de partenariado entre estudiantes y profesorado en un proceso de colaboración recíproca. El objetivo general de la investigación presentada es codiseñar espacios de aprendizaje universitarios mediante la participación directa de los estudiantes. La metodología usada es la investigación basada en el diseño. Los sujetos de estudio son docentes y estudiantes universitarios de Educación Social, Pedagogía, Trabajo Social, Enfermería y Biología en asignaturas de tipología diferente (obligatorias, optativas, prácticum y créditos de libre reconocimiento) y en distintos contextos de participación y toma de decisión (contenidos, evaluación y metodologías pedagógicas). Los resultados obtenidos permiten realizar una descripción teórico-práctica de estrategias de codiseño de escenarios de aprendizaje y participación. [eng] University students’ engagement through co-design processes is based on establishing a mutual collaboration partnership between students and professors. The purpose of this paper is to inquire, conceptualize and co-design university learning spaces through students’ direct participation. The used methodology is design-based research. The subjects of this study are university professors and students of Social Education, Pedagogy, Social Work, Nursery, and Biology, in different subject areas —compulsory lectures, electives, practicum and open credit— and in different participation and decision-making contexts —content, evaluation, and pedagogic methodologies—. A theoretical and practical description of co-design strategies of learning and participation scenarios are allowed by the obtained results.
-Estudiants universitaris
-Aprenentatge
-College students
-Learning
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2020
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
Book Part
Article - Published version
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Fuertes, M. Teresa; Vidal i Raméntol, Salvador; Morín Fraile, Victoria; Escofet Roig, Anna; Rubio i Serrano, Laura; París, Gemma; Blanch, Sílvia; Edo, Mequè; Morón, Mar; Franco Sola, Marc; Criach, Queca; Palau, Rosa; Figueras, Sara; Yepes, Carles
Morín Fraile, Victoria; Sancho, Raúl; Galimany Masclans, Jordi; Guix i Comellas, Eva Maria; Estrada Masllorens, Joan Maria; Vázquez Archilla, Manuel; Rubio i Serrano, Laura; Escofet Roig, Anna
Ayuste, Ana; Escofet Roig, Anna; Gros Salvat, Begoña; Masgrau Juanola, Mariona; Obiols Suari, Núria; Payá Sánchez, Montserrat; Piqué Simón, Begoña; Rubio i Serrano, Laura
Ayuste, Ana; Escofet Roig, Anna; Gros Salvat, Begoña; Payá Sánchez, Montserrat; Rubio i Serrano, Laura
Morín Fraile, Victoria; Sancho, Raúl; Vázquez Archilla, Manuel; Sarria Guerrero, José Antonio; Estrada Masllorens, Joan Maria; Galimany Masclans, Jordi; Guix i Comellas, Eva Maria; Rubio i Serrano, Laura; Maestre González, Elena
 

Coordination

 

Supporters