Título:
|
Incidència de les característiques de l’activitat física sobre les funcions executives dins del context escolar. Proposta de recerca
|
Autor/a:
|
Guillem Molins, Marc; García-Galan, María; Berenguer, Alba; Batalla Flores, Albert; Bueno i Torrens, David, 1965-
|
Notas:
|
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164579
[cat] Un dels camps que suscita molt interès tant en neurociència cognitiva com també en educació està
encaminat a definir la relació entre la motricitat i el desenvolupament de les funcions executives al
llarg de la infància.
La voluntat de traslladar els coneixements d’aquest camp d’investigació a l’àmbit educatiu està
generant debats transcendents entre diferents autors sobre aspectes fonamentals com: A) analitzar
el paper de la motricitat en la maduració de les Funcions executives; B) Estudiar les característiques
pròpies de l’activitat motriu en relació amb les funcions executives; i C) Investigar el paper que juguen
les Funcions Executives durant l’aprenentatge.
L’article pretén relacionar ambdós camps de recerca, definir quines són les línies d’investigació on hi
poden col·laborar i obrir perspectives on els seus resultats esdevinguin significatius en l’aprenentatge
i el desenvolupament dins l’àmbit de l’escola. Pretén, a més, ser útil no només als investigadors sinó
també als professionals de l’educació.
[eng] One of the research fields provoking a lot of interest both in cognitive neuroscience and in education
aims to define the relationship between motor skills learning and the development of executive
functions, during childhood.
The goal of transferring the benefits of knowledge from this research field into educational practice is
generating important debate, such as:
A) Analyzing the role that motor skills play in the maturity of executive functions; B) Studying the
specific characteristics of motor activity in relation to executive functions; and C) Investigating the role
of executive functions during Physical Education learning.
The article aims to relate the research fields, to define the research lines along which they can
collaborate, and to suggest perspectives through which the results can become significant for
learning and development in the school environment. Moreover, we expect it to be useful not only for
researchers but also for professionals in the educational field. |
Materia(s):
|
-Educació física -Condició física -Infància -Physical education and training -Physical fitness -Childhood |
Derechos:
|
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2020
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
|
Tipo de documento:
|
Capítulo o parte de libro Artículo - Versión publicada |
Editor:
|
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
|
Compartir:
|
|