Title:
|
Cap a on va la formació inicial dels mestres i de les mestres?: Propostes de millora des de la perspectiva dels formadors de formadors
|
Author:
|
Bozu, Zoia; Arànega, Susanna, 1958-
|
Notes:
|
Podeu consultar el llibre complet a: http://hdl.handle.net/2445/164497
Aquest treball forma part d’una recerca àmplia que pretén estudiar les percepcions dels
futurs docents, i els seus formadors, sobre els coneixements que els estudiants estan construint
durant la seva formació en el grau de mestre d’educació primària, i la contribució
d’aquests coneixements a un exercici competent de l’ensenyament. El focus de la proposta
que aquí presentem estarà centrat únicament a assenyalar i analitzar algunes de les propostes
de millora i innovació en la formació dels futurs i de les futures mestres d’educació
primària de la Universitat de Barcelona suggerides pels formadors entrevistats. El treball
s’articula metodològicament com un estudi de casos múltiple i utilitza l’entrevista en profunditat
com a principal instrument de recollida de dades. Concretament, es van fer entrevistes
a una mostra formada per disset formadors de formadors (professors d’universitat i
tutors de pràcticum). Després d’un procés d’anàlisi de dades exhaustiu amb una codificació
deductivo-inductiva, els resultats posen de manifest que el pla de formació actual dels
futurs mestres i de les mestres presenta algunes característiques que són susceptibles de
millora. Així doncs, aquests suggeriments s’agruparien en tres nivells d’implementació: estructura,
organització i nova proposta curricular del pla d’estudis actual; noves polítiques
institucionals i la millora del procés d’ensenyament-aprenentatge universitari a les aules
de classes. |
Subject(s):
|
-Educació superior -Innovacions educatives -Formació del professorat -Higher education -Educational innovations -Teacher training |
Rights:
|
cc by-nc-sa (c) Institut de Recerca en Educació (IRE-UB), 2018
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/
|
Document type:
|
Book Part Article - Published version |
Published by:
|
Institut de Recerca en Educació (IRE.UB)
|
Share:
|
|