Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/97450

Avaluació alternativa de l'assignatura "Geografia Humana" en el context de l'Espai Europeu d'Educació Superior
Benach, Núria
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat de Barcelona
Aquest projecte ha aplicat algunes noves metodologies docents que seran imprescindibles per a la integració en l'EEES i, en particular, sistemes d'avaluació alternatius que puguin formar la base d'un sistema d'avaluació continuada per als continguts i adquisició d'habilitats que fins ara s'han aplegat en l'assignatura "Geografia Humana" de la llicenciatura de Geografia de la Universitat de Barcelona. A partir de la reflexió conjunta entre els membres de l’equip integrant del projecte sobre les competències i continguts que es desitja que adquireixi l'estudiant s'han dissenyat un conjunt de recursos per a l’avaluació: 1. exercicis individuals, destinats a valorar la capacitat d’estructurar idees, expressió escrita i gràfica, presentació etc. 2. treballs en equip, destinats a fomentar l’esperit de divisió del treball i de cooperació entre els estudiants i a mostrar el guany individual del treball col·lectiu. 3. proves objectives (tipus test), destinades a valorar l’adquisició de conceptes i de continguts bàsics. 4. preguntes d'autoavaluació, amb la finalitat que l’estudiant pugui fer el seu propi seguiment de l’adquisició de Coneixements. 5. qüestionaris d’autovaloració dels exercicis individuals i dels treballs en equip, amb l’objectiu que els alumnes reflexionin sobre el treball realitzat i que serveixin de base per a contrastar amb la valoració del professor. L’objectiu final és que l’estudiant pugui ser avaluat de manera contínua en el portafoli que recull el treball acumulat al llarg del curs. Tot i que el projecte s’ha basat en l’ús de l’eina dels “dossiers electrònics” de la UB, en el futur immediat els resultats obtinguts passaran a integrar-se en el Campus Virtual de la UB que utilitza la plataforma Moodle, les posibilitats tècniques de la qual permetran afegir una dimensió cooperativa més gran al treball avaluable (accés al treball dels grups, cooperació en la construcció de bases de dades, wikis editades pel conjunt de la classe etc.)
The aim of this project is how to use some new teaching methodologies that will be essential to joint the European Higher Education Area. In particular, it deals with alternative evaluation systems that contribute to the continuous evaluation of the contents and skills that so far are included in the subject "Human Geography" of the Geography degree of the Universitat de Barcelona. Starting from a joint discussion by the members of the project team on the abilities and main contents that students have to acquire, several evaluation resources have been designed: 1. Individual exercises, aimed to asses students ability to arrange ideas, to express them correctly in a written and graphic way, to achieve a good presentation. 2. Team work, aimed to encourage cooperative work and division of labour and to show the individual gain of collective work. 3. Multiple choice test, to evaluate the acquirement of basic concepts and contents. 4. Self-evaluation questions, so students can check the knwoledge acquired. 5. Self-assessment questionnaire for individual exercises and team work with the aim that students reflect on the quality of their work and useful as a basis to contrast with teacher's evaluation. As a result, the students are to be evaluated in a continous way through the portafolio that gathers all accumulated work along the course. Even though the project has been based in the use of the "electronic dossiers" tool of the UB, in next future the results achieved will be used in the Virtual Campus of the UB that uses the Moodle platform. The enormous possibilies of it will allow to enhance the cooperative dimensions of the evaluable work (such as monitoring the group exercises, cooperation in the building of databases, edition of wikis by the whole group and so on).
07-02-2011
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Geografia humana -- Ensenyament universitari
Ensenyament -- Treball en equip
Espai Europeu d'Educació Superior
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
9 p.
Informe
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00078
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
2006MQD00078_Comú.pdf 60.40 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem