dc.contributor.author |
Gil, A. |
dc.contributor.author |
Izquierdo, Mª I. |
dc.contributor.author |
Pérez, C. |
dc.contributor.author |
Fierrez, S. |
dc.date |
1996 |
dc.identifier |
https://ddd.uab.cat/record/30932 |
dc.identifier |
urn:oai:ddd.uab.cat:30932 |
dc.identifier |
urn:oai:raco.cat:article/123064 |
dc.identifier |
urn:articleid:23396490n4p116 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
spa |
dc.publisher |
|
dc.relation |
Treballs d'arqueologia ; N. 4 (1996) p. 116-130 |
dc.rights |
open access |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
dc.rights |
https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ |
dc.title |
La simulación arqueológica como instrumento didáctico : la experiencia del taller de arqueologia 4 de Valencia |
dc.type |
Article |
dc.description.abstract |
El nostre objectiu en aquest treball és valorar la simulació arqueològica com a eina d'aprenentatge de la Història a l'Ensenyament Secundari. Presentem, per això, les experiències portades a terme pel Taller d'Arqueologia 4 en dos centres escolars de València. Aquestes experiències han consistit en la recreació de formes de vida del passat -pintura parietal prehistòrica- i, fonamentalment, en la creació d'un jaciment arqueològic simulat per a la seva posterior excavació, anàlisi i interpretació per part de l'alumnat. |
dc.description.abstract |
Nuestro objetivo en este trabajo es valorar la simulación arqueológica como herramienta de aprendizaje de la Historia en la Enseñanza Secundaria. Presentamos, para ello, las experiencias llevadas a cabo por el Taller de Arqueología 4 en dos centros escolares de Valencia. Dichas experiencias han consistido en la recreación de modos de vida del pasado - pintura parietal prehistórica- y, fundamentalmente, en la creación de un yacimiento arqueológico simulado para su posterior excavación, análisis e interpretación por parte del alumnado. |
dc.description.abstract |
Our aim in this paper is to valuate archaeological simulation as a learning tool for ths subject history in secondary schools. We present the teaching experiences developed by the so called Archaeological Workshop 4 in two schools at Valencia. These experiences consisted in the recreation of past ways of life - prehistoric rock art - and, specially, in the creation of a simulated archaeological site for its subsequent excavation, analysis and interpretation by the group of students. |