dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Pagès Santacana, Anna |
dc.date.accessioned |
2020-05-19T13:58:11Z |
dc.date.available |
2020-05-19T13:58:11Z |
dc.date.issued |
2019 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/375931 |
dc.format.extent |
14 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat de Barcelona |
dc.relation.ispartof |
TE Temps d'educació, 2019, Núm. 56 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
dc.rights |
© L'autor/a |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Filosofia de l'educació |
dc.subject.other |
Teoria de l'educació |
dc.subject.other |
Maig del 68 |
dc.title |
Maig del 68: la paraula alliberada i el desig d’educar |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
Aquest article interroga l’actualitat educativa de Maig del 68, considerant la pèrdua de significat del concepte «experiència» a la nostra època. L’experiència es refereix bàsicament a la relació incompleta entre els joves i els seus professors. Descriure aquesta experiència no és suficient per entendre l’essència del joc de Maig del 68: cal restituir alguns conceptes oblidats en la Teoria i la Filosofia de l’Educació, entre els quals «commemoració», «formació», i «imaginació». En aquest treball ens hem centrat en l’anàlisi de la commemoració com una versió metafòrica del que es va repetint, en el sentit del que Hans Blumenberg denominà una «metaforologia». |