dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
García Calatayud, Gemma |
dc.contributor.author |
Puigdomènech Serra, Octavi |
dc.date |
2014-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/79972 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Rap (Music) |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Activitats creatives |
dc.subject |
Programació didàctica |
dc.subject |
Activitats escolars |
dc.subject |
Matèria transversal |
dc.subject |
Hip hop |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Rap (Música) |
dc.title |
Composició i gravació de musica rap com a contingut didàctic |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
La cultura del hip hop és una de les més seguides pels joves, i la seva incorporació a les
aules com a eina educativa és una excel·lent forma de motivar-los en l’aprenentatge. El
present treball analitza el potencial que pot tenir aquesta incorporació i la desenvolupa
parcialment per a l’àrea de Tecnologia.
En el primer capítol del treball es comença resumint els orígens del hip hop i la seva
evolució, i a continuació defineix les característiques principals de les seves quatre
manifestacions artístiques. Tot seguit es reflexiona sobre la seva influència en la societat i
el seu estat actual a Catalunya. Finalment es reflexiona sobre el seu ús en l’educació i es
repassen experiències, tant de l’educació no formal com de la formal.
En el següent capítol s’analitzen breument les potencialitats d’ús del hip hop a
l’ensenyament secundari per matèries, i segons el currículum que emana de la legislació
vigent. A continuació s’analitza quin és el millor curs i matèria en la qual es pot utilitzar (el
hip hop) dins l’àmbit de la tecnologia i la tipologia d’alumnat a la que hauria d’anar dirigit.
Finalment es comença a preparar la programació didàctica (sense desenvolupar els
continguts) basada en la gravació i edició d’una cançó de música rap, gravació i edició del
videoclip de la cançó i realització d’una pàgina web per realitzar la difusió de la cançó i el
videoclip. Per fer-ho, es defineixen les activitats a realitzar i els seus objectius, els criteris
d’avaluació i notes d’interès per al professor.
Per acabar s’organitza tota la informació de la programació didàctica en tres quadres (un
per unitat) i es reflexiona sobre la implementació en el marc del Pràcticum. |