Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/113146

La literatura en l'ensenyament de l'ètica: de la comprensió estètica a la fonamentació filosòfica
Román Maestre, Begoña
Universitat de Barcelona
En aquest article defensem l'ús dels textos literaris per a l'ensenyament de l'ètica; es tracta de, partint de la comprensió estètica que possibiliten els textos literaris, fer després un abordatge estrictament filosòfic, conceptual, abstracte, i aprofundir en la fonamentació filosòfica de les diferents teories ètiques. Triple és l'objectiu d'aquesta proposta metodològica: en primer lloc, fer més accessible, al facilitar el camí, la filosofia moral a tot el públic interessat; en segon lloc, millorar la comprensió de l'aparell conceptual inherent a les diferents teories ètiques, en inserir la teoria en l'experiència de la què brolla; i en darrer lloc, facilitar l'aplicació de les teories ètiques als casos particulars.
-Literatura
-Ensenyament
-Ètica
-Filosofia
-Literature
-Teaching
-Ethics
-Philosophy
cc-by-nc (c) Universitat de Barcelona, 2009
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es
Artículo
Artículo - Versión publicada
ICE Universitat de Barcelona
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Mauri Álvarez, Margarita; Román Maestre, Begoña; Temporal Oleart, Josep, 1963-