Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/113146
Título: | La literatura en l'ensenyament de l'ètica: de la comprensió estètica a la fonamentació filosòfica |
---|---|
Autor/a: | Román Maestre, Begoña |
Otros autores: | Universitat de Barcelona |
Abstract: | En aquest article defensem l'ús dels textos literaris per a l'ensenyament de l'ètica; es tracta de, partint de la comprensió estètica que possibiliten els textos literaris, fer després un abordatge estrictament filosòfic, conceptual, abstracte, i aprofundir en la fonamentació filosòfica de les diferents teories ètiques. Triple és l'objectiu d'aquesta proposta metodològica: en primer lloc, fer més accessible, al facilitar el camí, la filosofia moral a tot el públic interessat; en segon lloc, millorar la comprensió de l'aparell conceptual inherent a les diferents teories ètiques, en inserir la teoria en l'experiència de la què brolla; i en darrer lloc, facilitar l'aplicació de les teories ètiques als casos particulars. |
Materia(s): | -Literatura -Ensenyament -Ètica -Filosofia -Literature -Teaching -Ethics -Philosophy |
Derechos: | cc-by-nc (c) Universitat de Barcelona, 2009
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es |
Tipo de documento: | Artículo Artículo - Versión publicada |
Editor: | ICE Universitat de Barcelona |
Compartir: |