Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/289459

L'educació com a vivència: matissos de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer
Pagès Santacana, Anna
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport. Fundació Blanquerna
Aquest article analitza la perspectiva de l'Erlebnis en l'obra de Gadamer Veritat i Mètode (1960). Tal com l'encara G. Simmel, referència cabdal en l'obra de Gadamer juntament amb Natorp i Bergson, la vivència constitueix un marc de distinció entre la vida i les seves determinacions. Gadamer postula que la clau de l'Erlebnis rau en el nexe entre la vida i la vivència, tal com aborda G. Simmel des de la dialèctica de la vida com a acte unitari a través d'exemples com l'aventura. Quin vincle s'estableix entre l'educació i la vivència en el nexe amb la vida? Aquesta és la pregunta fonamental que podríem respondre des de la interpretació historicofilosòfica de l'Erlebnis des de Gadamer.
2017-07-13
Gadamer, Hans Georg, 1900-2002
Educació -- Filosofia
Hermenèutica
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
(c) Revista Ars Brevis
15 p.
Article
Article
Universitat Ramon Llull. Càtedra Ramon Llull. Fundació Blanquerna
Ars Brevis, 2004, Núm. 10
         

Full text files in this document

Files Size Format
87841-142434-1-PB.pdf 654.8 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters