Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/250693

Avaluació, diagnòstic i intervenció en la dislèxia
Garriga Ferriol, Enriqueta; Sala, Mireia
En els últims anys, l’aprenentatge de la lectura i les seves dificultats ha estat de gran interès per als educadors i investigadors, propiciant una evolució en el coneixement dels processos implícits en el seu aprenentatge. S’ha arribat a un consens ampli i generalitzat sobre què és la dislèxia i sobre les dificultats que presenta per reconèixer que la consciència fonològica és un dels predictors més fiables del mateix trastorn. A Catalunya, a partir de la LEC (2009), s’han estimulat les actuacions en el sistema educatiu per tal de garantir l’atenció als trastorns d’aprenentatge; en concret, s’ha millorat la formació dels docents i s’han elaborat instruments i materials que facilitin la seva tasca, com ara els protocols de detecció i atenció a l’alumnat amb dislèxia elaborats l’any 2011.El present article se centra en aquest marc i pretén un doble objectiu: (a) orientar i analitzar el procés d’actuació més eficient a l’hora d’avaluar i diagnosticar precoçment la dislèxia, i (b) donar un model perquè, des del marc escolar, es puguin assumir competències i generar procediments per garantir la trajectòria acadèmica dels nens dislèctics i evitar problemes de desajust emocional i social amb el pas del temps.
2015-06
159.9 - Psicologia
Dislèxia -- Avaluació
Dislèxia -- Diagnòstic
Dislèxia - Reeducació
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
(c) Revista Aloma
11 p.
Article
Article
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna
Aloma, 2015, Vol. 33, Núm. 1
         

Full text files in this document

Files Size Format
253-937-1-PB (1).pdf 513.4 KB PDF

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Garriga Ferriol, Enriqueta; Sánchez Navarro, Dolors
Sala, Mireia; Del Río, A.I.; Molina, Javier; Cases Iborra, Francisco Javier; Gutiérrez Bouzán, María Carmen
López Grimau, Víctor; Gutiérrez Bouzán, María Carmen; Sala, Mireia; Crespi Rosell, Martin
 

Coordination

 

Supporters