Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/65237

Desenvolupament transversal de la competència informacional al segon semestre del Grau de Psicologia.
Corral, María-José; Leiva Ureña, David; Gallardo-Pujol, David; Recasens Fusté, Marc; Althen, Heike Corina; Marqués Iturria, Idoia; Miralbell Blanch, Júlia; Cornellà Griful, Miriam; Segarra Castells, Ma. Dolores; Via i García, Marc; Abolafia Moya, Juan Manuel; Sansa i Aguilar, Joan; Codina, Núria (Codina Mata); Pestana, José Vicente; Andrés Pueyo, Antonio; Rivero García, María Magdalena; Tremosa Armengol, Jordi; Agell Perramon, Anna; Pedrazuela Roca, Maria Angels; López Sevilla, Xavier; Comas Lamarca, Núria; Álvarez Mallol, Conxa
Universitat de Barcelona
Buscar, seleccionar i gestionar informació especialitzada de manera estratègica, fent ús de diferents tecnologies i fonts d'informació és una de les competències transversals de la UB. Cinc assignatures del segon semestre de Psicologia van elaborar un pla d’actuació per treballar-la coordinadament. Els estudiants que van seguir aquesta formació van obtenir notables resultats quan s'enfrontaven a exercicis pràctics específics (identificació de paraules clau o factors d'impacte), però van mostrar mancances a l’hora de resoldre tasques que requerien la cerca avançada, l’ús de l'estil APA, la identificació de títols de revistes científiques o el coneixement global dels usos i recursos d'informació. No obstant, els estudiants que van rebre la formació van ser lleugerament més competents que els seus companys de darrer curs del grau (que no havien rebut aquesta formació coordinada, però que se'ls hi suposa experiència en cerca documental, atesa les demandes de les diferents assignatures que han cursat). D’altra banda, l'avaluació de la competència informacional no va resultar independent de la resta de competències avaluades ja que va correlacionar positivament, tant en la tasca de defensa oral, com en la puntuació de l'examen final de continguts bàsics de l'assignatura (valors rxy entre 0,09 i 0,18).
Buscar, seleccionar i gestionar informació especialitzada de manera estratègica, fent ús de diferents tecnologies i fonts d'informació és una de les competències transversals de la UB. Cinc assignatures del segon semestre de Psicologia van elaborar un pla d’actuació per treballar-la coordinadament. Els estudiants que van seguir aquesta formació van obtenir notables resultats quan s'enfrontaven a exercicis pràctics específics (identificació de paraules clau o factors d'impacte), però van mostrar mancances a l’hora de resoldre tasques que requerien la cerca avançada, l’ús de l'estil APA, la identificació de títols de revistes científiques o el coneixement global dels usos i recursos d'informació. No obstant, els estudiants que van rebre la formació van ser lleugerament més competents que els seus companys de darrer curs del grau (que no havien rebut aquesta formació coordinada, però que se'ls hi suposa experiència encerca documental, atesa les demandes de les diferents assignatures que han cursat). D’altra banda, l'avaluació de la competència informacional no va resultar independent de la resta de competències avaluades ja que va correlacionar positivament, tant en la tasca de defensa oral, com en la puntuació de l'examen final de continguts bàsics de l'assignatura (valors rxy entre 0,09 i 0,18).
Podeu consultar la Vuitena trobada de professorat de Ciències de la Salut completa a: http://hdl.handle.net/2445/66524
Competències transversals
Tecnologia de la informació
Educació superior
Psicologia
Ciències de la salut
Congressos
Generic competences
Information technology
Higher education
Psychology
Medical sciences
Congresses
cc-by-nc-nd (c) Corral, M. J. et al., 2015
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Corral, María-José; Leiva Ureña, David; Gallardo-Pujol, David; Recasens Fusté, Marc; Althen, Heike Corina; Marqués Iturria, Idoia; Miralbell Blanch, Júlia; Cornellà Griful, Miriam; Segarra Castells, Ma. Dolores; Via i García, Marc; Abolafia Moya, Juan Manuel; Sansa i Aguilar, Joan; Codina, Núria (Codina Mata); Pestana, José Vicente; Andrés Pueyo, Antonio; Rivero García, María Magdalena; Tremosa Armengol, Jordi; Agell Perramon, Anna; Pedrazuela Roca, Maria Angels; López Sevilla, Xavier; Comas Lamarca, Núria; Álvarez Mallol, Conxa
Corral, María-José; Leiva Ureña, David; Gallardo-Pujol, David; Recasens Fusté, Marc; Althen, Heike Corina; Marqués Iturria, Idoia; Miralbell Blanch, Júlia; Cornellà Griful, Miriam; Segarra Castells, Ma. Dolores; Via i García, Marc; Abolafia Moya, Juan Manuel; Sansa i Aguilar, Joan; Codina, Núria (Codina Mata); Pestana, José Vicente; Andrés Pueyo, Antonio; Rivero García, María Magdalena; Tremosa Armengol, Jordi; Agell Perramon, Anna; Pedrazuela Roca, Maria Angels; López Sevilla, Xavier; Comas Lamarca, Núria; Álvarez Mallol, Conxa
Corral, María-José; Leiva Ureña, David; Gallardo-Pujol, David; Recasens Fusté, Marc; Althen, Heike Corina; Marqués Iturria, Idoia; Miralbell Blanch, Júlia; Cornellà Griful, Miriam; Segarra Castells, Ma. Dolores; Via i García, Marc; Abolafia Moya, Juan Manuel; Sansa i Aguilar, Joan; Codina, Núria (Codina Mata); Pestana, José Vicente; Andrés Pueyo, Antonio; Rivero García, María Magdalena; Tremosa Armengol, Jordi; Agell Perramon, Anna; Pedrazuela Roca, Maria Angels; López Sevilla, Xavier; Comas Lamarca, Núria; Álvarez Mallol, Conxa
Tremosa Armengol, Jordi; Agell Perramon, Anna; López Sevilla, Xavier; Comas Lamarca, Núria; Cardona, Mercè; Flores Martí, Maria del Mar; Pedrazuela Roca, Maria Angels; Tarrida Roselló, Maite; Álvarez Mallol, Conxa
Corral, María-José; Via i García, Marc; Segarra Castells, Ma. Dolores; Giménez Badia, Sandra; Abolafia Moya, Juan Manuel; Ariza González, Mar; Marqués Iturria, Idoia; Soriano Raya, Juan José; Selinger, L.; Costa Faidella, Jordi; Amengual Roig, J.; Tremosa Armengol, Jordi