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Implementación sistema A-SMGCS en el aeropuerto de Barcelona
González Gómez, Albert
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica; Cuadras Tomàs, Àngel
An airport goes beyond that a simple traffic of passengers. An airport means the economic engine of one community, a city or the country that it is located, so that the engineers always have to be aware of the latest available technologies to keep them at the forefront. In order that the Barcelona's Airport can continue to race with other major airports as "Heathrow Airport" or "Dubai Airport", not is enough to build new terminals, but they should also be provide them with the latest technology for traffic control systems on platform. The purpose of this project is to lay the groundwork for the implementation of A-SMGCS system (Advanced Surface Movement Guidance and Control Systems). The A-SMGCS system will be able to guide, alert and resolve conflicts automatically on aircrafts and other ground vehicles regardless of the weather conditions that the operations take place. In the first chapter of this work I give an overview of the current state of the Barcelona Airport and several definitions that will be useful for understanding this work as well. After that I explain how the system works and I detail the different levels of the system implementation. In the third chapter the systems to should be installed are specified to achieve a "Level 4" which corresponds to the maximum possible level of control, monitoring, planning and guidance. Finally, the last chapter details a budget that will give an overview of the reference cost for the A-SMGCS system implementation at "Level 1 and 2" and the economic profit that would result for an Airline as well.
Un aeropuerto va más allá del simple tráfico de pa sajeros, un aeropuerto significa el motor económico de la comunidad, población o país en el que se encuentra por lo que hay que estar siempre pendiente de las últimas tecnologías disponibles para mantener lo en vanguardia . Para que el aeropuerto de Barcel ona pueda continuar compitiendo con ae ropuertos tan importantes como H eat h row o Dubai, no basta en construir nuevas terminales sino que también hay que dotarlo con la última tecnología en sistemas de control de tráfico en plataforma. El propósito de este t rabajo es sentar las bases para la implementación del sistema A - SMGCS (Advanced Surface Movemen t and Guidance Control Systems). El sistema será capaz de guiar, alertar y resolver de manera automática posibles conflictos de aeronaves y vehículos independien temente de las condiciones meteorológicas . En el primer capítulo del trabajo se realiza una visión global del estado en el que se encuentra el a eropuerto de Barcelona , así como numeros as definiciones útiles para la comprensión del trabajo. Posteriormente s e explica el funcionamiento del sistema y se detallan los diferentes niveles de implementación. En el tercer capítulo , se especifican los sistemas necesarios a instalar para lograr un nivel 4 correspondiente al nivel máximo de control , vigilancia, planific ación y guiado posible. Finalmente, en el último capítulo se confecciona un presupuesto que perm itirá ver el coste de referencia para la implementación del sistema A - SMGCS en el nivel 1 y 2 , así como los beneficios económicos que supone para una compañía a érea
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Aeroport
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