dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica |
dc.contributor |
Aeroport de Barcelona |
dc.contributor |
Cuadras Tomàs, Àngel |
dc.contributor.author |
González Gómez, Albert |
dc.coverage.spatial |
east=2.083294099999989; north=41.297445; name=C-32B, 08820 El Prat de Llobregat, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2013-03-13 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20261 |
dc.language.iso |
spa |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aeroports |
dc.subject |
Airports -- Traffic control |
dc.subject |
Aeroport |
dc.subject |
Smgcs |
dc.subject |
Control |
dc.subject |
Aeroports -- Control |
dc.title |
Implementación sistema A-SMGCS en el aeropuerto de Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
An airport goes beyond that a simple traffic of passengers. An airport means the economic engine of one community, a city or the country that it is located, so that the engineers always have to be aware of the latest available technologies to keep them at the forefront. In order that the Barcelona's Airport can continue to race with other major airports as "Heathrow Airport" or "Dubai Airport", not is enough to build new terminals, but they should also be provide them with the latest technology for traffic control systems on platform. The purpose of this project is to lay the groundwork for the implementation of A-SMGCS system (Advanced Surface Movement Guidance and Control Systems). The A-SMGCS system will be able to guide, alert and resolve conflicts automatically on aircrafts and other ground vehicles regardless of the weather conditions that the operations take place. In the first chapter of this work I give an overview of the current state of the Barcelona Airport and several definitions that will be useful for understanding this work as well. After that I explain how the system works and I detail the different levels of the system implementation. In the third chapter the systems to should be installed are specified to achieve a "Level 4" which corresponds to the maximum possible level of control, monitoring, planning and guidance. Finally, the last chapter details a budget that will give an overview of the reference cost for the A-SMGCS system implementation at "Level 1 and 2" and the economic profit that would result for an Airline as well. |
dc.description.abstract |
Un aeropuerto va
más
allá del simple tráfico de
pa
sajeros,
un aeropuerto
significa
el motor económico de la comunidad, población o país
en el que se
encuentra por lo que hay que estar siempre pendiente de las últimas
tecnologías
disponibles
para mantener
lo
en vanguardia
.
Para que el aeropuerto de Barcel
ona
pueda continuar compitiendo con
ae
ropuertos tan importantes como H
eat
h
row o Dubai,
no basta en construir
nuevas terminales
sino que también hay que dotarlo con la última tecnología
en sistemas de control de tráfico en plataforma.
El propósito de este t
rabajo es
sentar las bases para la implementación del
sistema
A
-
SMGCS (Advanced
Surface Movemen
t and Guidance Control
Systems). El sistema será capaz de
guiar, alertar y
resolver
de manera
automática
posibles conflictos
de
aeronaves y vehículos
independien
temente
de las condiciones meteorológicas
.
En el primer capítulo del trabajo
se realiza una visión global del estado en el
que se encuentra el a
eropuerto de Barcelona
,
así como
numeros
as
definiciones
útiles para la comprensión del trabajo. Posteriormente s
e explica
el funcionamiento del sistema y se
detallan
los diferentes niveles de
implementación.
En el tercer capítulo
,
se especifican los sistemas necesarios
a
instalar para lograr un nivel 4 correspondiente al nivel máximo de control
,
vigilancia, planific
ación y guiado
posible.
Finalmente, en el último capítulo se confecciona un presupuesto
que
perm
itirá
ver
el coste de referencia para la implementación del sistema A
-
SMGCS en el
nivel 1 y 2
,
así como los beneficios económicos que supone para una
compañía a
érea |