Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/211015

Multiculturalitat i interculturalitat en la Història de Catalunya
Hernàndez, F. Xavier (Francesc Xavier), 1954-
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat de Barcelona
La finalitat de la recerca, concebuda com a recerca aplicada ha consistit en confegir un manual d’història de Catalunya (Catalunya+suma) especialment destinat a la immigració. El treball havia de contextualizar aspectes generals d’història política, social i cultural (endògenes), amb les aportacions, ètniques i culturals (exògenes) rebudes a Catalunya al llarg del temps i que han configurat al capdavall la societat catalana, entesa com a formació cultural i socio-política, les variables de la qual han estat en contínua coevolució. Per tant tractar la dialèctica de com, en un període de temps, les aportacions exògenes és converteixen en endògenes, i sempre en una perspectiva temporal i històrica, ha estat l’objectiu del treball. La recerca bibliogràfica i la transposició didàctica han estat les principals components metodològiques. S’han tingut especialment en compte les aportacions de la historiografia contemporània, tot i que s’ha fet un esforç per integrar coneixement generat dels del punt de vista de l’arqueologia i l’antropologia, història de l’art, sociologia, etc. Pel que fa a la recerca didàctica el tret més important ha estat, precisament, el procés de transposició didàctica destinat a convertir el saber disciplinar en saber comprensible. El projecte “Multiculturalitat i interculturalitat en la Història de Catalunya” ha generat un estudi històric i didàctic de síntesi sobre història del país que es concreta en el manual “Catalunya+Suma”. Es tracta d’un manual d‘història de Catalunya dirigit a un horitzó d’ampli espectre i de manera molt especial als immigrants. Cal destacar també que el treball te un caràcter inicial i iniciàtic i que te possibilitats de desenvolupament posterior a partir de l’elaboració de materials didàctics i guies patrimonials expressament adreçada a la immigració i entorns afins. El manual “Catalunya+suma" vol incidir, prioritàriament en la formació inicial i permanent de la immigració, i en els espais formals, i no formals, d’ensenyament i aprenentatge.
This research is aimed at creating a handbook about History of Catalonia (Catalunya+suma) intended for immigrant community. The work had to conceptualize general aspects regarding with political history as well as social and cultural (endogenous dynamics) with ethnics and cultural contributions (exogenous dynamics) which Catalonia has received thorough History and configured catalan society, understood as a cultural and socio-political creation. These variables has been continuously co-evolving. For this reason, how exogenous contributions became endogenous, always from a historical point of view, has become the main goal of this work. Bibliographical research and the teaching transposition has been one of the main methodological goals. Contributions from Contemporary historical research has been especially taking into account, even though a great effort has been made to integrate the results of Archaeology, Antropology, Art History, Sociology, among other human and social sciences. From an education point of view, the most important has been this so-called process of teaching transposition in order to make the cross-disciplinary knowledge more understandable, so the project "Multiculturality and Interculturality in the History of Catalonia" has created a historic work, educative and synthetic about the history of our country which is set out in the above mentioned handbook "Catalunya+Suma". This is a handbook about history of Catalonia for a general public, in spite of being especially created for immigrant community. It is need to point out that this work has an initial and "initiatory" status which could be developed late by creating educative resources and heritages guides for this immigrant community. Handbook "Catalunya+Suma" wants to promote an initial and permanent training of immigrant, either in formal spaces of teaching and learning and the informals.
10-05-2013
Emigració i immigració -- Catalunya -- Guies
Catalunya -- Història
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/
131 p.
Informe
Els ajuts de l'AGAUR;2010ARF100035
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
2010ARF100035.pdf 1.175 MB PDF

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Hernàndez, F. Xavier (Francesc Xavier), 1954-; Rubio, Xavier
Hernàndez, F. Xavier (Francesc Xavier), 1954-; Romea Castro, Celia; Santacana, Joan, 1948-
Hernàndez, F. Xavier (Francesc Xavier), 1954-