dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Giró Nieto, Xavier |
dc.contributor.author |
Juncà Salvia, Eva |
dc.date |
2011-07-01 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/15321 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge actiu |
dc.subject |
Digital video--Study and teaching |
dc.subject |
Active learning |
dc.subject |
Formació Professional |
dc.subject |
Material didàctic |
dc.subject |
Aprenentatge actiu |
dc.subject |
Aprenentatge cooperatiu |
dc.subject |
Vídeo |
dc.subject |
ABP |
dc.subject |
TIC |
dc.subject |
Vídeo digital--Ensenyament |
dc.subject |
Aprenentatge actiu |
dc.title |
Producció d'un vídeo didàctic com a activitat d'aprenentatge actiu |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El projecte presenta una activitat basada en la creació d’un vídeo didàctic. A través de la
planificació i l’elaboració, l’alumne aprendrà de forma activa els continguts que el vídeo vulgui
transmetre. Les metodologies educatives emprades, per aconseguir l’anomenat aprenentatge
actiu, són: l’aprenentage cooperatiu i la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes).
El tema del vídeo didàctic s’elegirà segons el contingut del crèdit que dugui a terme l’activitat,
elaborant així vídeos que expliquin una part en concret de la matèria. La temàtica del vídeo
serà acotada pel professor. Aquest vídeo servirà de material didàctic de l’assignatura, i
d’exemple de l’activitat per alumnes de cursos posteriors.
Aquest projecte s’ha portar a terme amb un grup pilot, el qual ha servit de testimoni per poder
veure els punts forts i febles, i la seva utilitat pràctica. D’aquesta forma al llarg del treball podem
trobar: la descripció de l’activitat; com s’ha aplicat en el grup testimoni, i possibles aplicacions
en altres tipologies d’alumnat; quina utilitat ha tingut; els beneficis que ha aportat tant als
alumnes, com al professorat, com al centre; els possibles contratemps i/o errors que poden
sorgir durant l’activitat i com evitar-los.
Aquest projecte té una forta vinculació amb les TIC, perquè s’ha d’utilitzar càmeres de vídeo,
programes informàtics per volcar les imatges gravades, i així poder obtenir el producte final, el
vídeo didàctic. |