Abstract:
|
El projecte presenta una activitat basada en la creació d’un vídeo didàctic. A través de la
planificació i l’elaboració, l’alumne aprendrà de forma activa els continguts que el vídeo vulgui
transmetre. Les metodologies educatives emprades, per aconseguir l’anomenat aprenentatge
actiu, són: l’aprenentage cooperatiu i la metodologia ABP (Aprenentatge Basat en Projectes).
El tema del vídeo didàctic s’elegirà segons el contingut del crèdit que dugui a terme l’activitat,
elaborant així vídeos que expliquin una part en concret de la matèria. La temàtica del vídeo
serà acotada pel professor. Aquest vídeo servirà de material didàctic de l’assignatura, i
d’exemple de l’activitat per alumnes de cursos posteriors.
Aquest projecte s’ha portar a terme amb un grup pilot, el qual ha servit de testimoni per poder
veure els punts forts i febles, i la seva utilitat pràctica. D’aquesta forma al llarg del treball podem
trobar: la descripció de l’activitat; com s’ha aplicat en el grup testimoni, i possibles aplicacions
en altres tipologies d’alumnat; quina utilitat ha tingut; els beneficis que ha aportat tant als
alumnes, com al professorat, com al centre; els possibles contratemps i/o errors que poden
sorgir durant l’activitat i com evitar-los.
Aquest projecte té una forta vinculació amb les TIC, perquè s’ha d’utilitzar càmeres de vídeo,
programes informàtics per volcar les imatges gravades, i així poder obtenir el producte final, el
vídeo didàctic. |