Título:
|
Successes and challenges of a Collaborative-PBL Program in Engineering Degrees
|
Autor/a:
|
González Díez, David; Font Andreu, Jorge; Salán Ballesteros, Maria Núria; García-Almiñana, Daniel; Ortiz Marzo, José Antonio; Mudarra López, Miguel; Griful Ponsati, Eulàlia
|
Otros autores:
|
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Física i Enginyeria Nuclear; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Estadística i Investigació Operativa; Universitat Politècnica de Catalunya. DILAB - Laboratori de física dels materials dielèctrics; Universitat Politècnica de Catalunya. INSIDE - Innovació en Sistemes per al Disseny i la Formació a l'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. TIEG - Terrassa Industrial Electronics Group; Universitat Politècnica de Catalunya. TECNOFAB - Grup de Recerca en Tecnologies de Fabricació; Universitat Politècnica de Catalunya. L'AIRE - Laboratori Aeronàutic i Industrial de Recerca i Estudis; Universitat Politècnica de Catalunya. MTA - Modelització i Tecnologia Ambiental |
Abstract:
|
This paper presents an extracurricular program called INSPIRE3 that has been implemented by the ETSEIAT (Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa), a center belonging to the UPC-BarcelonaTech (Universitat Politècnica de Catalunya). This program is mainly aimed at facilitating cross-curricular skills and developing abilities among students through collaborative-project based learning. The projection of an attractive external image of engineering degrees offered by ETSEIAT in order to increase the enrollment in such degrees is a secondary goal of this program. Under INSPIRE3, several real, challenging and multidisciplinary engineering projects are currently under development. The main feature of this program is that the subjects of the projects are proposed by the students themselves. In this paper, INSPIRE3 motivation, program management and implementation process are described and a short description of projects under development is also given. |
Materia(s):
|
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge basat en problemes i projectes -Problem-based learning -Educational innovations -Aprenentatge basat en problemes -Ensenyament--Innovacions |
Derechos:
|
|
Tipo de documento:
|
Artículo - Versión publicada Objeto de conferencia |
Compartir:
|
|