Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/22304

L'avaluació de l'alumnat a la universitat
Bordas, Immaculada; Cabrera, Flor
Universitat de Barcelona
En les últimes dècades, en el camp de l'avaluació en general i, en particular, en el de l'avaluació dels aprenentatges, s'hi reflecteixen importants transformacions. Moltes raons justifiquen aquests canvis projectats en l'àmbit universitari. Podem indicar-ne com a rellevants els següents: a) La incorporació ineludible de nous objectius d'aprenentatge que la societat de la informació requereix dels professionals universitaris: capacitat de transferència, de treballar en grup i en xarxa; habilitats per seleccionar informació i per autoformar-se; saber desenvolupar comportaments d'autonomia, etc. Tots aquests objectius d'aprenentatge són competències que van més enllà del que ofereixen els tradicionals procediments d'avaluació. b) El desenvolupament de noves estratègies d'avaluació (mapes conceptuals, portafolis, etc. ) que posen en joc habilitats complexes i processos metacognitius, més d'acord amb les noves competències professionals i personals. A l'article s'analitzen diferents plantejaments d'avaluació de l'alumnat en l'àmbit universitari, distingint diferents modalitats i presentant tècniques, tant de tipus tradicionals com noves.
13-03-2012
Avaluació educativa
Avaluació dels alumnes
Portafolis en educació
Educació superior
Educational evaluation
Rating of school childrens
Portfolios in education
Higher education
cc-by-nc (c) Bordas, 2001
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es
Artículo
Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Bordas, Immaculada; Cabrera, Flor; Espín López, Julia Victoria; Fortuny, Montserrat; Llena Berñe, Asun; Millan i Guasch, M. Dolors
Bordas, Immaculada; Cabrera, Flor; Espín López, Julia Victoria; Fortuny, Montserrat; Llena Berñe, Asun; Millan i Guasch, M. Dolors
Bordas, Immaculada; Cabrera, Flor; Espín López, Julia Victoria; Fortuny, Montserrat; Llena Berñe, Asun; Millan i Guasch, M. Dolors
Rajadell, Núria; Lorenzo Ramírez, Núria; Castells, Àstrid; Ballesteros, Gerard; Costa, Graça; Soler, Glòria; Jarne Esparcia, Ignacio; Janer, Pilar; Alvárez, Núria; Baqués, Marià; Ollé, Marta; Falcon, Anna; Alegre, Rosa Maria; Reig, Conxi; Martínez, Sandra; Solà, Lluís; González, Montse; Mallart i Navarra, Joan; Godall, Teresa; Bosna, Aurora; Valls, Ramona; Torre, Saturnino de la; Bracamonte, Maite; Renom, Àngels; Poch, Urgell; Bordas, Immaculada; López Cassà, Èlia; Guzmán, Máximo; Campillo, Joan; Gallardo Ramírez, Sandra; Vidal, Sònia; Cid, Rodrigo; Carrasco, Claudia; Cabezas, Jessica