The evaluation of learning: a case study on continuous assessment and academic achievement

Autor/a

Ramon-Muñoz, Ramon, 1967-

Data de publicació

2016-04-07T07:57:00Z

2016-04-07T07:57:00Z

2015

2016-04-07T07:57:06Z

Resum

The aim of this paper is to analyse how continuous assessment of learning affected academic achievement in university students over the last decade. It focuses on the case of World Economic History, a compulsory subject in the Faculty of Economics and Business at the University of Barcelona. The paper provides new quantitative and qualitative evidence on the issue, and, unlike other studies, takes a long-term perspective to enrich the analysis of assessment methods and academic achievement.

Tipus de document

Article
Versió publicada

Llengua

Anglès

Matèries i paraules clau

Avaluació educativa; Avaluació contínua; Rendiment acadèmic; Aprenentatge; Educational evaluation; Continuous evaluation; Academic achievement; Learning

Publicat per

Elsevier

Documents relacionats

Reproducció del document publicat a: http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.026

Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2015, vol. 196, num. July, p. 149-157

http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.026

Drets

cc-by-nc-nd (c) Elsevier, 2015

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)