Mostrando ítems 21-40 de 63

    Social flow in social MOOCs 

    Steels, Luc

    Flow theory is a way to explain how humans can be self-motivated and reach a state of high focus and intense, very effective learning. Usually this theory is merely descriptive but recently it has also been operationalized ...

    Criteria for ICT-supported Higher Education Teachers Training 

    Guasch Pascual, Teresa; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene; Espasa Roca, Anna

    Aquest document pretén recollir aportacions teòriques sobre les pràctiques pedagògiques que incorporen i promouen l'ús de les TIC per tal de definir els criteris per al disseny de la formació dels professors d'educació ...

    Uniformes quemados : El Síndrome del Burnout en el cuerpo de policía de Mossos d’Esquadra 

    García Rodríguez, Sara

    Tutor: Marta González Sepúlveda

    Resultats de l'enquesta sobre fonts de dades en educació 

    Minguillón Alfonso, Julià; Morató, Laura

    Perspectives tecnològiques: educació superior a Iberoamèrica 2012-2017 

    Durall Gazulla, Eva; Gros Salvat, Begoña; Maina, Marcelo Fabián; Johnson, Larry; Adams, Samantha

    La sèrie d'informes Horizon és el resultat més tangible del Projecte Horizon del New Media Consortium, un esforç de recerca qualitativa iniciat el 2002, que identifica i descriu les tecnologies emergents amb més potencial ...

    Cap a una definició inclusiva de l'e-learning 

    Sangrà Morer, Albert; Vlachopoulos, Dimitrios; Cabrera Lanzo, Nati; Bravo Gallart, Sílvia

    Peer-reviewed

    eKnowledge Project: Developing and piloting a forum tool to support the collaborative construction of knowledge on the UOC's Virtual Campus 

    García González, Iolanda; Durall Gazulla, Eva

    Final report of the eKnowledge's project, an online forum tool that offers consultants and students the chance to create spaces for asynchronous communication and collaboration.

    Informe Horizon : edició iberoamericana 2010 

    García González, Iolanda; Peña López, Ismael; Johnson, Larry; Smith, Rachel; Levine, Alan; Haywood, Keene

    La sèrie d'informes Horizon és el resultat més tangible del Projecte Horizon del New Media Consortium, un esforç de recerca qualitativa iniciat el 2002 que identifica i descriu les tecnologies emergents amb més potencial ...

    Hacia una definición inclusiva del e-learning 

    Sangrà Morer, Albert; Vlachopoulos, Dimitrios; Cabrera Lanzo, Nati; Bravo Gallart, Sílvia

    El estudio tiene como objetivo la construcción de una definición actual e integradora del concepto de e-learning, que sea aceptada por la mayor parte de la comunidad científica y que sirva como referente por los estudiosos ...

    LUDOLITERACY Informe sobre la alfabetización mediática en el juego digital. Experiencias en Europa 

    Aranda Juárez, Daniel; Sánchez Navarro, Jordi; Martínez Martínez, Sílvia

    El informe que a continuación presentamos recoge 18 experiencias, proyectos, actividades,investigaciones o políticas más significativas que se realizan en Europa relacionadas con la alfabetización mediática en el contexto ...

    Libertad condicional : propuestas para aumentar su concesión 

    Arias, Sara

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013/nTutor: Antoni Forcadell

    2010 Horizon Report: Iberoamerican Edition 

    García González, Iolanda; Peña López, Ismael; Johnson, Larry; Smith, Rachel; Levine, Alan; Haywood, Keene

    The series of Horizon Reports is the most tangible outcome of the New Media Consortium's Horizon Project, a qualitative research endeavour launched in 2002 which identifies and describes the emerging technologies with the ...

    Seguretat vial a Sant Vicenç dels Horts : anàlisi dels accidents de trànsit del 2014 

    Blanco Correa, Ariadna

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2014-2015

    PERSONAL(ONTO) : Personalizing the Learning Process in Virtual Environments by means of Adaptive Formative Itineraries based on Reusable Learning Objects and Ontologies TIN2006-15107-C02 

    Minguillón Alfonso, Julià; Sicilia Urbán, Miguel Ángel

    Personalization in e-learning allows the adaptation of contents, learning strategies and educational resources to the competencies, previous knowledge or preferences of the student. This project takes a multidisciplinary ...

    Posibles causas de la reducción de la población penitenciaria en España y Cataluña entre 2010 y 2013 : Efecto de la Ley Orgánica 5/2010 sobre esta reducción 

    Rueda Estévez, Erik

    Treball de Fi de Grau en Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció. Curs 2012-2013

    La ‘deslocalización’ masiva de vehículos: límites a la elección y al cambio de domicilio en la gestión del impuesto sobre vehículos de tracción mecánica 

    Ballarín Espuña, Montserrat; Macho Pérez, Ana Belén

    Comunicación presentada a la VII Jornada Oficina del Defensor del Contribuyente del Ayuntamiento de Madrid, "Problemática de los procedimientos tributarios en las Haciendas Locales", celebrada en Madrid el 14 de noviembre de 2011.

    Towards and inclusive definition of e-learning 

    Sangrà Morer, Albert; Vlachopoulos, Dimitrios; Cabrera Lanzo, Nati; Bravo Gallart, Sílvia

    L'estudi té com a objectiu la construcció d'una definició actual i integradora del concepte d'e-learning, que sigui acceptada per la major part de la comunitat científica i que serveixi com a referent pels estudiosos i ...

    Driving institutional change: challenge based learning for the University of the 21st Century (in Proceedings of the HEAd' 17. 3rd International Conference on Higher Education Advances) 

    Mas García, Xavier; Pastor Pérez, Lluís; Merino Rubio, Marta; González García, Loles; Martínez Aceituno, Toni

    The main challenge faced by higher education is overcoming the gap between university education and the demands of society and the professional world. This gap cannot be accounted for merely in terms of a shortcoming in ...

    A Formal Framework for Specifying, Reusing and Implementing Learning Processes. First level 

    Rius Gavidia, Àngels

    This file contains the ontology of patterns of educational settings, as part of the formal framework for specifying, reusing and implementing educational settings. Furthermore, it includes the set of rules that extend the ...

    eLAB, un entorno personal de aprendizaje para la plataforma Green Open Innovation 

    Yànez Vilanova, Pau; Lara Navarra, Pablo; López Ruiz, José

    Open Innovation is a relatively new concept which involves a change of paradigm in the R+D+i processes of companies whose aim is to create new technologies or new processes. If to this change, we add the need for innovation ...