dc.contributor
Corti, Franciele
dc.contributor.author
Sabal, Karime
dc.date.accessioned
2024-06-26T15:08:13Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T12:51:37Z
dc.date.available
2024-06-26T15:08:13Z
dc.date.available
2024-10-02T12:51:37Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/537687
dc.description.abstract
Les recerques sobre els estereotips ètnics per als asiàtics orientals a Espanya són
escasses i pràcticament inexistents, actualment únicament es troben estudis d'aquesta
temàtica centrats en Estats Units, la qual cosa no és representatiu per al panorama
espanyol. A causa d'aquesta escassetat, les preguntes d’investigació en aquest treball
són: L'estereotip que els asiàtics orientals són millors en matemàtiques representa
d'algun mode la realitat actual a Espanya? Es veu afectat el rendiment en l'assignatura
de matemàtiques per factors com a activitats extraescolars o expectatives familiars? Quin
és a realitat dels estudiants asiàtics orientals en relació amb el seu rendiment acadèmic
i les matemàtiques? Amb una metodologia quantitativa, s'ha donat resposta a aquestes
preguntes i s'han posat a prova les hipòtesis de la recerca. Una de les principals
conclusions de l'estudi és que no hi ha una diferència significativa entre el rendiment
d'asiàtics orientals i la resta dels seus companys en matemàtiques, malgrat que la seva
realitat a nivell personal sí que és dispar.
cat
dc.description.abstract
Las investigaciones sobre los estereotipos étnicos para los asiáticos orientales en España
son escasas y prácticamente inexistentes, actualmente únicamente se encuentran
estudios de esta temática centrados en Estados Unidos, lo que no es representativo para
el panorama español. Debido a dicha escasez, las preguntas de investigación en este
trabajo son: ¿El estereotipo de que los asiáticos orientales son mejores en matemáticas
representa de algún modo la realidad actual en España? ¿Se ve afectado el rendimiento
en la asignatura de matemáticas por factores como actividades extraescolares o
expectativas familiares? ¿Cuál es a realidad de los estudiantes asiáticos orientales en
relación con su rendimiento académico y las matemáticas? Con una metodología
cuantitativa, se ha dado respuesta a dichas preguntas y se han puesto a prueba las
hipótesis de la investigación. Una de las principales conclusiones del estudio es que no
hay una diferencia significativa entre el rendimiento de asiáticos orientales y el resto de
sus compañeros en matemáticas, pese a que su realidad a nivel personal sí es dispar.
spa
dc.description.abstract
Research on ethnic stereotypes for East Asians in Spain is scarce and practically nonexistent,
currently only studies on this topic are found in the United States, which is not
representative for the Spanish context. Due to this scarcity, the research questions in this
paper are: Does the stereotype that East Asians are better at mathematics represent in
any way the current reality in Spain? Is performance in the subject of mathematics
affected by factors such as extracurricular activities or family expectations? What is the
reality of East Asian students in relation to their academic performance and mathematics?
Using a quantitative methodology, these questions were answered and the research
hypotheses were tested. One of the main conclusions of the study is that there is no
significant difference between the performance of East Asians and their peers in
mathematics, even though their personal reality is different.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Estereotips
dc.subject.other
Asiàtics
dc.subject.other
Matemàtica
dc.subject.other
Ensenyament secundari
dc.title
Estereotipos hacia asiáticos orientales en matemáticas en España
dc.type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess