dc.contributor
Berlanga Silvente, Vanessa
dc.contributor.author
Medina León, Aitana
dc.date.accessioned
2024-06-20T09:57:43Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T12:52:16Z
dc.date.available
2024-06-20T09:57:43Z
dc.date.available
2024-10-02T12:52:16Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/537667
dc.description.abstract
És innegable que durant aquestes últimes dècades la societat ha experimentat grans evolucions en tots els àmbits, que a més, en molts casos, han tingut lloc de manera inesperada, ràpida i dràstica. Entre tots ells, cal destacar els que han tingut lloc en el camp tecnològic, així com, el fort impacte que aquests han generat en molts aspectes de les nostres vides. I és que, avui dia, tant la comunicació com l'accés a les diferents fonts d'informació és molt més àgil i accessible del que podia ser-ho anteriorment. Aquests fets, també han provocat canvis en l'àmbit educatiu, de manera que, el ritme i les formes d'aprenentatge també han canviat enfront d'aquest nou escenari. Per això, no és d'estranyar que molts experts educatius pensin que les metodologies educatives han d'adaptar-se o fins i tot canviar en alguns aspectes, amb la finalitat de poder adaptar-se i donar resposta a aquesta nova realitat social. Mitjançant la realització d'aquest treball, es pretén donar resposta a aquesta necessitat, realitzant una petita contribució en aquesta línia, mitjançant el desenvolupament d'una eina ludificada, com pot ser un Escape Room, que pugui emprar-se per a l'ensenyament de la geometria en l'àmbit del primer cicle de l'educació secundària.
cat
dc.description.abstract
Es innegable que durante estas últimas décadas la sociedad ha experimentado grandes evoluciones en todos los ámbitos, que además, en muchos casos, han tenido lugar de forma inesperada, rápida y drástica. Entre todos ellos, cabe destacar los que han sucedido en el campo tecnológico, así como, el fuerte impacto que estos han generado en muchos aspectos de nuestras vidas. Y es que, hoy en día, tanto la comunicación como el acceso a las diferentes fuentes de información es mucho más ágil y accesible de lo que podía serlo anteriormente. Estos hechos, también han provocado cambios en el ámbito educativo, de forma que, el ritmo y las formas de aprendizaje también han cambiado frente a este nuevo escenario. Por ello, no es de extrañar que muchos expertos educativos piensen que las metodologías educativas deben adaptarse o incluso cambiar en algunos aspectos, con el fin de poder adaptarse y dar respuesta a esta nueva realidad social. Mediante la realización de este trabajo, se pretende dar respuesta a esta necesidad, realizando una pequeña contribución en esta línea, mediante el desarrollo de una herramienta gamificada, como puede ser un Escape Room, que pueda emplearse para la enseñanza de la geometría en el ámbito del primer ciclo de la educación secundaria.
spa
dc.description.abstract
It is undeniable that during these last decades society has experienced great evolutions in all areas, which, in many cases, have also taken place in an unexpected, fast and drastic way. Among all of them, it is worth highlighting those that have happened in the technological field, as well as the strong impact that these have generated in many aspects of our lives. And, today, both communication and access to different sources of information is much more agile and accessible than it could be previously. These events have also caused changes in the educational field, so that the pace and forms of learning have also changed in the face of this new scenario. Therefore, it is not surprising that many educational experts think that educational methodologies must adapt or even change in some aspects, in order to be able to adapt and respond to this new social reality. By carrying out this work, we aim to respond to this need, making a small contribution in this line, through the development of a gamified tool, as an Escape Room, that can be used for teaching geometry in the field of the first cycle of secondary education.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Ludificació
dc.subject.other
Didàctica de la matemàtica
dc.subject.other
Ensenyament secundari
dc.title
Propuesta de una herramienta gamificada: diseño y evaluación de un Escape Room para la enseñanza de la geometría en la Educación Secundaria
dc.type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess