dc.contributor
Armijos Yambay, Karen
dc.contributor.author
Miralles Nogués, Ignasi
dc.date.accessioned
2024-06-19T14:07:01Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T12:51:32Z
dc.date.available
2024-06-19T14:07:01Z
dc.date.available
2024-10-02T12:51:32Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/537664
dc.description.abstract
Aquest Treball de Final de Màster (TFM) ha tingut com a objectiu principal donar a
conèixer la situació actual de l’aprenentatge col·laboratiu als Cicles Formatius de
Grau Superior d’àmbits professionals tècnics i tecnològics. Per fonamentar-la es
revisa la literatura sobre els orígens d’aquesta metodologia d’ensenyament i la seva
aplicació en la educació actual, així com la translació al món laboral. També es detalla
la evolució temporal que han seguit els cicles formatius, les tipologies que existeixen,
el professorat que els imparteix i les sortides acadèmiques i laborals que tenen. Es
recopilen dades a través de qüestionaris i entrevistes dissenyades per l’autor del TFM
i es presenten, comenten i contextualitzen els principals resultats, per tal d’acabar
proposant una guia genèrica d’aplicació i tres propostes d’intervenció concretes.
cat
dc.description.abstract
Este Trabajo de Fin de Máster (TFM) ha tenido como objetivo principal dar a conocer
la situación actual del aprendizaje colaborativo en los Ciclos Formativos de Grado
Superior de ámbitos profesionales técnicos y tecnológicos. Para su fundamentación
se revisa la literatura sobre los orígenes de esta metodología de enseñanza y su
aplicación en la educación actual, así como la traslación al mundo laboral. También
se detalla la evolución temporal que han seguido los Ciclos Formativos, las tipologías
que existen, el profesorado que los imparte y sus salidas académicas y laborales. Se
recopilan datos a través de cuestionarios y entrevistas diseñadas por el autor del
TFM y se presentan, comentan y contextualizan los principales resultados para
terminar proponiendo una guía genérica de aplicación y tres propuestas de
intervención concretas.
spa
dc.description.abstract
The main objective of this Master's Thesis (MT) is to publish the current situation of
collaborative learning in the Advanced Training Cycles in technical and technological
fields. To provide a basis for it, the literature about the origins of this teaching
methodology and its application in current education as well as the transfer to the
world of work is reviewed. The temporal evolution of the Training Cycles, the types
that exist, the teachers who teach them and the academic and work opportunities they
have are also detailed. Data are collected through questionnaires and interviews
designed by the author of the MT and the main results are presented, discussed and
contextualized in order to end up proposing a generic application guide and three
specific intervention proposals.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Aprenentage col·laboratiu
dc.subject.other
Formació professional
dc.subject.other
Cicle formatiu
dc.title
L’aprenentatge col·laboratiu als Cicles Formatius de Grau Superior d’àmbits professionals tècnics i tecnològics
dc.type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess