dc.contributor
Berlanga Silvente, Vanesa
dc.contributor.author
Palacios Tajahuerce, Alba
dc.date.accessioned
2023-11-30T16:12:27Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T12:51:36Z
dc.date.available
2023-11-30T16:12:27Z
dc.date.available
2024-10-02T12:51:36Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/537093
dc.description.abstract
Las matemáticas acostumbran a convertirse en el terror de las aulas a medida que los
alumnos llegan a secundaria, y esto suele verse reflejado por la forma y recursos que
utilizan los profesores para transmitir los conocimientos básicos a sus alumnos.
Actualmente, en Catalunya y Baleares se han diseñado unas pruebas que determinan
si el perfil de un candidato a los grados en Educación Infantil y/o Primaria es adecuado
o no, y hasta el momento se ha rechazado por el camino a más gente de la que se
podría esperar. No cabe duda de lo alarmante que es este dato, por lo que el propósito
de esta investigación es analizar los resultados obtenidos en las pruebas de
competencia lógico-matemática organizadas en Cataluña y comprender el/los motivos
que pueden estar causando estos resultados tan bajos. Para ello, se ha realizado un
experimento en el que los alumnos de bachillerato de un centro concreto debían
realizar un modelo anterior de dicha prueba. Los resultados obtenidos de analizar
tanto respuestas como expresión escrita, logran evidenciar algunos de los motivos por
los que los resultados en estas pruebas son tan bajos.
spa
dc.description.abstract
Les matemàtiques acostumen a convertir-se en el terror de les aules a mesura que
els alumnes arriben a secundària, i això sol estar reflectit per la forma i recursos que
utilitzen els professors per transmetre els coneixements bàsics als seus alumnes.
Actualment, a Catalunya i Balears s'han dissenyat unes proves que determinen si el
perfil d'un candidat als graus en Educació Infantil o Primària és adequat o no, i fins al
moment s'han rebutjat pel camí a més persones de les que es podria esperar. No hi
ha dubte que la notícia és prou alarmant, per la qual cosa el propòsit de la investigació
és analitzar els resultats obtinguts en les proves de competència logicomatemàtica
organitzades a Catalunya i comprendre el/s motius que poden estar causant aquests
resultats tan baixos. Per dur-ho a terme, s'ha realitzat un experiment en el qual els
alumnes de batxillerat d'un centre concret havien de realitzar un model anterior
d'aquesta prova. Els resultats obtinguts d'analitzar tant les respostes com l'expressió
escrita, aconsegueixen evidenciar alguns dels motius pels quals els resultats
d'aquestes proves són tan baixos.
cat
dc.description.abstract
Mathematics tends to become the terror of the classroom as students reach secondary
school, and this is often reflected in the way and resources teachers use to transmit
basic knowledge to their students. Currently, in Catalonia and Balearic Islands, tests
have been designed to determinate whether or not the profile of a candidate for
degrees in early childhood and/or primary education is suitable, and so far more people
have been rejected along the way than could be expected. There is no doubt how
alarming this data is, so the purpose of this research is to analyze the results obtained
in the mathematical logical competence tests organized in Catalonia and to understand
the reason(s) that may be causing such low results. For this purpose, an experiment
was carried out in which high school students from a specific center had to perform a
previous model of the test. The results obtained from analyzing both, answers and
written expression, show some of the reasons why the results in the tests are so low.
eng
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Competències bàsiques en educació
dc.subject.other
Competència logicomatemàtica
dc.subject.other
Prova d'aptitud personal
dc.subject.other
Matemàtiques
dc.title
Las pruebas de aptitud personal en educación: evaluación de la competencia lógico-matemática
dc.type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess