dc.contributor
Gómez Llauger, Núria
dc.contributor.author
Navarro Ortiz, Marc
dc.date.accessioned
2023-10-24T14:01:53Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T12:51:40Z
dc.date.available
2023-10-24T14:01:53Z
dc.date.available
2024-10-02T12:51:40Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/536979
dc.description.abstract
Aquesta proposta d’innovació planteja l’ús de la ràdio escolar per fomentar l’expressió oral en català a l’Institut Escola Trinitat Nova de Barcelona. Es tracta d’un centre de màxima complexitat on l’alumnat no s’expressa gairebé mai en català; una llengua que es percep únicament com a acadèmica i que s’empra exclusivament en l’horari d’aquesta matèria. A través de l’argumentació i el debat, en aquest cas radiofònic, es vol redefinir el català com un vehicle de comunicació real amb el qual es posi en pràctica l’expressió oral. La proposta adopta la forma d’una situació d’aprenentatge d’acord amb el nou currículum, en vigor des del curs 2022-2023.
cat
dc.description.abstract
Esta propuesta de innovación plantea el uso de la radio escolar para fomentar la expresión oral en catalán en el Institut Escola Trinitat Nova de Barcelona. Se trata de un centro de máxima complejidad en el que el alumnado no se expresa prácticamente nunca en catalán; lengua que se percibe únicamente como académica y que se emplea exclusivamente en el horario de esta materia. A través de la argumentación y el debate, en este caso radiofónico, se quiere redefinir el catalán como una lengua de comunicación real con el que se practique la expresión oral. La propuesta adopta la forma de una situación de aprendizaje de acuerdo con el nuevo currículum, en vigor desde el curso 2022-2023.
spa
dc.description.abstract
This innovative intervention proposes the use of school radio to promote oral expression in Catalan at the Institut Escola Trinitat Nova in Barcelona. It is a center of maximum complexity, where the students barely express themselves in Catalan; it is a language that is perceived mostly as academic and that is used exclusively in the schedule of this subject. Through argumentation and debate, in this case on the high scholar radio, the aim is to redefine Catalan as a language of real communication with which oral expression can be practiced. The proposal takes the form of a learning situation in accordance with the new curriculum, operative since the 2022-2023 academic year.
eng
dc.format.extent
103 p.
cat
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Expressió oral
cat
dc.subject.other
Català
cat
dc.subject.other
Educació secundària
cat
dc.subject.other
Situació d'aprenentage
cat
dc.subject.other
Ràdio
cat
dc.title
L’ús de la ràdio per fomentar el català oral en una escola de màxima complexitat: el cas de l'Institut Escola Trinitat Nova
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess