Título:
|
Formalizing the harmony of jazz standards : recursive structural modes and generative grammars
|
Autor/a:
|
Asensi Arranz, Roger
|
Otros autores:
|
Escola Superior de Música de Catalunya; Karst de Jong |
Resum:
|
L’harmonia dels estàndards de jazz fonamenta molts dels aspectes de la interpretació,
però la varietat entre estils dificulta trobar una lògica que descrigui de
manera general la dinàmica entre acords. Aquest treball se centra en dos objectius:
contextualitzar dos models harmònics i el seu àmbit d’aplicació, i proposar-ne
modificacions a partir de la interacció dels dos. Per això, introduirem un seguit
de propietats teòriques suplementàries, inferirem algunes característiques a partir
de l’anàlisi d’exemples i explorarem construccions relacionades que ressaltin funcionalitats
determinades dels sistemes. Seguirem els articles dels autors dels models
(De Jong, Noll; Rohrmeier), així com el manual de referència en computació de
Lewis i Papadimitriou. |
Abstract:
|
The harmony of jazz standards lays the foundations of many aspects of the interpretation.
However, the variety within the corpus makes it complicates the attempts
to find a logic behind the general dynamics between chords. This work focuses on
two main objectives: to contextualize two harmonic models and their scope, and
propose modifications based on the interaction between them. For that purpose,
we introduce a collection of supplementary theoretical properties, we infer some
features from the analysis of examples and we explore related constructions which
emphasize certain functionalities of the systems. We follow the authors’ papers on
their models (De Jong, Noll; Rohrmeier), as well as Lewis’ and Papadimitriou’s reference
textbook on computation theory. |
Resumen:
|
La armonía de los estándares de jazz fundamenta muchos aspectos de la interpretación,
pero la variedad entre estilos dificulta poder encontrar una lógica que
describa de manera general la dinámica entre acordes. Este trabajo se centra en
dos objectvos: contextualizar dos modelos armónicos y su ámbito de aplicación, y
proponer modificaciones a partir de la interacción de los dos. Para tales fines introduciremos
un listado de propiedades teóricas suplementarias, inferiremos algunas
características a partir del análisis de ejemplos y exploraremos construcciones relacionadas
que resalten funcionalidades determinadas de los sistemas. Seguiremos
los artículos de los autores de los modelos (De Jong, Noll; Rohrmeier), así como el
manual de referencia en computación de Lewis y Papadimitriou. |
Fecha de creación:
|
06-2022 |
Materias (CDU):
|
78 - Música |
Materia(s):
|
Jazz -- Anàlisi i apreciació Jazz -- Interpretació (Fraseig, dinàmica, etc.) Anàlisi harmònica (Música) |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
Páginas:
|
94 p. |
Tipo de documento:
|
Trabajo/Proyecto fin de carrera |
Compartir:
|
|