La sensibilidad y la mentalización en madres de niños normotípicos y de niños con TEA y su relación con el desarrollo infantil

dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Psicologia
dc.contributor
Valls Vidal, Clara
dc.contributor.author
Adell Peña, Itziar
dc.date.accessioned
2022-03-04T13:49:59Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T13:23:58Z
dc.date.available
2022-03-04T13:49:59Z
dc.date.available
2024-10-02T13:23:58Z
dc.date.issued
2021-02
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/521552
dc.description.abstract
La interacció de les mares amb els seus fills és un dels temes principals que la psicologia del desenvolupament porta estudiant des de fa anys. Les competències maternals són essencials per afavorir el desenvolupament infantil, per la qual cosa el propòsit del present treball ha estat centrar-se en dues d'elles, la sensibilitat materna i la mentalització, amb la finalitat d'estudiar la relació entre elles i també amb el desenvolupament infantil, així com si hi influeix la presència d'un trastorn del neurodesenvolupament. Per a això, s'ha dut a terme un estudi transversal, descriptiu i correlacional amb una mostra de cinc mares amb nens amb desenvolupament normotípic i cinc mares de nens amb TEA. Encara que els resultats obtinguts no concorden amb la bibliografia científica i les hipòtesis plantejades, permeten plantejar futurs treballs que superin les limitacions d'aquest.
cat
dc.description.abstract
La interacción de las madres con sus hijos es uno de los temas principales que la psicología del desarrollo lleva estudiando desde hace años. Las competencias maternales son esenciales para favorecer el desarrollo infantil, por lo que el propósito del presente trabajo ha sido centrarse en dos de ellas, la sensibilidad materna y la mentalización, con el fin de estudiar la relación entre ellas y también con el desarrollo infantil, así como si influye la presencia de un trastorno del neurodesarrollo. Para ello, se ha llevado a cabo un estudio transversal, descriptivo y correlacional con una muestra de cinco madres con niños con desarrollo normotípico y cinco madres de niños con TEA. Aunque los resultados obtenidos no concuerdan con la bibliografía científica y las hipótesis planteadas, permiten plantear futuros trabajos que superen las limitaciones de este.
spa
dc.description.abstract
Mothers' the interaction with their children is one of the main topics that the developmental psychology has studied for years. Maternal competences are essential to promote child development, thus the purpose of the present work has been to focus on two of them, maternal sensibility and mentalization, in order to study the relationship between them and also with child development. as well as if the presence of a neurodevelopmental disorder has any sort of influence. For this, a cross-sectional, descriptive, and correlational study has been carried out with a sample of five mothers with children with typical development and five mothers of children with ASD. Although the results obtained do not agree with the scientific bibliography and the hypotheses raised, they allow for future work to surpass its limitations.
eng
dc.format.extent
83 p.
cat
dc.language.iso
spa
cat
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Desenvolupament infantil
cat
dc.subject.other
Mares i fills
cat
dc.subject.other
Autisme
cat
dc.title
La sensibilidad y la mentalización en madres de niños normotípicos y de niños con TEA y su relación con el desarrollo infantil
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
cat
dc.subject.udc
159.9
cat
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TFG - Adell Peña, Itziar - Psicologia - 2021.pdf

877.5Kb PDF

This item appears in the following Collection(s)