La evolución de la publicidad en el siglo XX: ¿El paso de una publicidad racional a una publicidad emotiva?

dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributor
Santana López, Eva
dc.contributor.author
Freire Sánchez, Alfonso
dc.date.accessioned
2010-04-20T10:19:38Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T07:40:20Z
dc.date.available
2010-04-20T10:19:38Z
dc.date.available
2024-10-02T07:40:20Z
dc.date.created
2010
dc.date.issued
2010-04-20T10:19:38Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/48145
dc.description.abstract
El present treball d’investigació reflexionarà sobre els canvis i l’evolució de la publicitat al llarg del segle XX. Per això, partirem des del punt d’inflexió que va suposar un dels millors anuncis gràfics de la història i possiblement, el que s’ha considerat l’anunci gràfic d’automòbil més important: Think Small. D’aquest punt repassarem i compararem les teories, els testimonis i les obres dels més importants redactors publicitaris dels últims 100 anys. (Des de Bernbach, Ogilvy, Reeves, Rubicam, Burnett fins a Moliné, Lorente, Bassat i Segarra). Afrontarem la dicotomia històrica entre aquells teòrics que van defensar la publicitat racional i la tipologia d’anuncis de caire informatiu enfront aquells que es basaren en el dramatisme i els anuncis emocionals en un prisma diagonal del qual esdevindran alguns dels conceptes, tècniques i teories claus que conformen la història de la publicitat: USP, AIDA, Imatge de marca, Posicionament, Copy Platform, Anunci Natural, etc. Es prestarà una especial atenció a algunes de les obres mestres de la publicitat en els últims temps, com les campanyes: ¿Te gusta conducir? o Be Water My Friend, ambdues de BMW, així com un específic repàs a les tendències de l’agència de publicitat DDB i les seves campanyes d’Audi i Volkswagen per desentranyar les influències de la coneguda com a Revolució Creativa que encara persisteixen en les seves obres. Farem èmfasi en l’aparició de la Televisió i posteriorment, del fenomen Internet i altres canvis que s’han produït en la tècnica, la producció i el muntatge. Tot això, finalment, respondrà a la pregunta: Ha existit el canvi d’una publicitat racional a una publicitat emotiva?
cat
dc.format.extent
80 p.
ca
dc.format.extent
2670963 bytes
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
ca
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
cat
dc.subject.other
Publicitat
ca
dc.subject.other
Emocions
ca
dc.subject.other
Consumidor
ca
dc.subject.other
Imatge de marca
ca
dc.subject.other
Creativitat
ca
dc.subject.other
Segle XX
ca
dc.title
La evolución de la publicidad en el siglo XX: ¿El paso de una publicidad racional a una publicidad emotiva?
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
ca
dc.subject.udc
65
ca


Documents

TFC-FREIRE-2010.pdf

2.547Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)