dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. IQS |
dc.contributor.author |
Bosch, Marianna |
dc.contributor.author |
Florensa, Ignasi |
dc.contributor.author |
Gascón, Josep |
dc.date.accessioned |
2021-05-25T16:58:46Z |
dc.date.available |
2021-05-25T16:58:46Z |
dc.date.issued |
2020 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/450054 |
dc.format.extent |
10 p. |
dc.language.iso |
eng |
dc.publisher |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo |
dc.relation.ispartof |
Educaçao Matemática Pesquisa. Vol.22, n.4 (2020) p.240-249 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights |
© Educação Matemática Pesquisa : Revista do Programa de Estudos Pós-Graduados em Educação Matemática |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Didàctica |
dc.subject.other |
Ensenyament |
dc.subject.other |
Anthropological theory of didactics |
dc.subject.other |
Epistemological reference model |
dc.subject.other |
Teoría antropológica de la didáctica |
dc.subject.other |
Modelo epistemológica de referencia |
dc.title |
Reference epistemological model: what form and function in school institutions? |
dc.title.alternative |
Modelo epistemológico de referencia: ¿qué forma y función en las instituciones escolares? |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.identifier.doi |
https://doi.org/10.23925/1983-3156.2020v22i4p240-249 |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
Many teaching problems are related with the lack in the school institutions of epistemological tools to design, manage and evaluate study processes. We propose to include within these tools the question-answer maps as a partial representation of the reference epistemological models. In this paper we summarize the conclusions of four experiences including teacher education courses and study and research paths. The results show the potentialities of question – answer maps and new open questions. |
dc.description.abstract |
Muchos problemas docentes están relacionados con la ausencia, en las instituciones escolares, de herramientas epistemológicas para diseñar, gestionar y evaluar procesos de estudio. Proponemos incluir entre dichas herramientas los mapas de cuestiones y respuestas que constituyen una representación parcial del modelo epistemológico de referencia. En este artículo resumimos las conclusiones de cuatro estudios experimentales que incluyen formación del profesorado y recorridos de estudio e investigación. Los resultados muestran las potencialidades de los mapas de cuestiones y respuestas y las nuevas cuestiones que se abren. |