L'article consisteix en una revisió crítica de la biografia i la producció coneguda del pintor mallorquí Guillem Mesquida i Munar (1675-1747). L'artista, format a Roma amb C. Maratti i B. Luti, desenvolupa una dilatada activitat a Venècia durant vint anys, abans de passar al servei dels príncep-electors de Baviera i de Colònia, fins al retorn al seu país l'any 1739. Se'n publiquen noves notícies, extretes d'arxius de Mallorca i Venècia, i algunes obres inèdites.
El artículo consiste en una revisión crítica de la biografía y la producción conocida del pintor mallorquín Guillem Mesquida i Munar (1675-1747). El artista, formado en Roma con C. Maratti y B. Luti, desarrolló una dilatada actividad en Venecia durante veinte años, antes de pasar al servicio de los príncipeselectores de Baviera y Colonia, hasta el retorno a su país en el año 1739. Se publican nuevas noticias, extraídas de archivos de Mallorca y Venecia, y algunas obras inéditas.
This article is a critical review of the biography and known production of the Mallorcan painter Guillem Mesquida i Munar (1675-1747). This artist studied in Rome and was active for twenty years in Venice before he entered the court of the elected Princes of Bavaria and Cologne, where he remained until his return to Spain in 1739. New information found in Mallorcan and Venetian archives is included in the article, as well as several previously unknown works.
Català
Pintors; Mesquida, Guillem, 1675-1747; Pintura barroca; Biografies
25 p.
Museu Nacional d'Art de Catalunya
Butlletí del Museu Nacional d'Art de Catalunya, 1993, vol I, núm. 1, pp. 145-169
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/