Entrar al niu per sortir-ne volant: el Niu de Ciència, un espai familiar per a nens i nenes fins a sis anys

Altres títols

Entrar en el nido para salir volando: el Nido de Ciencia, un espacio familiar para niños y niñas de hasta seis años

Autor/a

Viladot Barba, Pere

Pedreira Álvarez, Montserrat

Data de publicació

2012



Resum

El Niu de Ciència és un espai educatiu específic per a famílies i escoles on es porten aterme activitats per a nens i nenes de 0 a 6 anys. En aquest article s’explica l’activitatfamiliar d’autodescoberta que té com a objectiu que els petits puguin pensar lliurement,gaudir de la ciència a través del descobriment, l’activitat espontània i el joc, ontocar no sigui un acte impulsiu sinó condicionat per la necessitat intrínseca de buscarrespostes. Es parteix de la convicció que els nens més petits poden desenvoluparprocessos d’indagació autònoma sense ser condicionats o dirigits pels adults, ambcapacitat per generar preguntes i intentar respondre-les per si mateixos. Al Niu espromou un procés de recerca autònoma per part del nen acompanyat per l’adult.Aquest exerceix una funció auxiliar però important per orientar-lo durant aquestprocés. L’educador dinamitza l’espai donant unes mínimes instruccions inicials,promovent l’adequat paper dels adults i resolent els dubtes que es generen.


El Nido de Ciencia es un espacio educativo específico para familias y escuelas dondese desarrollan actividades para niños y niñas de 0 a 6 años. En este artículo se explicala actividad familiar de autodescubrimiento cuyo objetivo es que los pequeñospuedan pensar libremente; disfrutar de la ciencia a través del descubrimiento, laactividad espontánea y el juego. En ella, tocar no es un acto impulsivo sino condicionadopor la necesidad intrínseca de buscar respuestas. Se parte de la convicción deque los niños más pequeños pueden desarrollar procesos de indagación autónomasin estar condicionados o dirigidos por los adultos, con capacidad para generar preguntase intentar responderlas por sí mismos. En el Nido se promueve un procesode investigación autónoma por parte del niño acompañado por el adulto. Este ejerceuna función auxiliar pero importante para orientarlo durante este proceso. El educadordinamiza el espacio dando unas mínimas instrucciones iniciales, promoviendoel adecuado papel de los adultos y resolviendo las dudas que se generan.

Tipus de document

Capítol o part de llibre

Llengua

Múltiples llengües

Matèries CDU

06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus

Paraules clau

Museus en l'ensenyament; Infants; Famílies; Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Pàgines

14 p.

És versió de

Som educació: ensenyar i aprendre als museus i centres de ciència: una proposta de model didàctic, p. 39-45, 207-213

Documents

Viladot,Pedreira_Manuals1.pdf

173.8Kb

Viladot_Pedrerira_Manuals1(castellano).pdf

93.89Kb

 

Drets

(C) Museu de Ciències Naturals de Barcelona

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)