dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació
dc.contributor
Pardo Sainz, Rebeca
dc.contributor.author
Boloix Roura, Elsa
dc.date.accessioned
2020-01-10T13:27:13Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T07:42:35Z
dc.date.available
2020-01-10T13:27:13Z
dc.date.available
2024-10-02T07:42:35Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/367642
dc.description.abstract
El fotoperiodisme s’ha vist afectat per l’arribada d’Instagram. La plataforma fotogràfica
ha causat una revolució sense precedents en el model de comunicació tradicional
entre fotoperiodistes, mitjans i els seus respectius lectors. Els nous usuaris
denominats prosumers no tan sols reben informació sinó que la creen, la busquen i la
comparteixen per les xarxes socials. En aquest context, el fotoperiodisme s’ha
democratitzat i actualment tot el món pot fer una fotografia, publicar-la a Instagram i
enviar-la a un mitjà de comunicació per contextualitzar una notícia, fet que ha afectat
la concepció clàssica dels fotoperiodistes. Tot i així, els diaris que tenen perfils a
aquesta xarxa social es veuen beneficiats per aquest fet i a la vegada han hagut
d’adaptar nous conceptes i usos per compartir informació. Stories, likes i engagement
són el vocabulari que han adquirit en les seves redaccions per tal d’aconseguir el
màxim de seguidors. No obstant, tot i la importància de connectar amb ells, un cop
analitzats els casos d’estudi s’ha pogut comprovar que els diaris generalistes
espanyols i catalans no mantenen la forta interacció que s’esperava amb els seus
usuaris d’Instagram.
cat
dc.description.abstract
El fotoperiodismo se ha visto afectado por la llegada de Instagram. La plataforma
fotográfica ha causado una revolución sin precedentes en el modelo de comunicación
tradicional entre fotoperiodistas, medios, y sus respectivos lectores. Los nuevos
usuarios denominados prosumers no solo reciben información sino que la crean, la
buscan y la comparten por las redes sociales. En este contexto, el fotoperiodismo se
ha democratizado y actualmente todo el mundo puede hacer una fotografía, publicarla
en Instagram y enviarla a un medio de comunicación para contextualizar una noticia,
hecho que ha afectado la concepción clásica de los fotoperiodistas. No obstante, los
periódicos que tienen perfiles en la red social se ven beneficiados de este suceso y
se han tenido que adaptar a nuevas conceptos y usos para compartir información.
Stories, likes y engagement son el vocabulario que han adquirido en sus redacciones
con tal de conseguir más seguidores. Sin embargo, pese a la importancia de conectar
con ellos, tras los casos de estudio se ha podido comprobar que los periódicos
generalistas españoles y catalanes no mantienen la estrecha interacción que se
esperaba con sus usuarios de Instagram.
spa
dc.description.abstract
Photojournalism has been affected by the arrival of Instagram. The photographic
platform has caused an unprecedented revolution on the traditional communication
model between photojournalists, the media and its readers. The new users called
prosumers not only receive information, but they create it, they look for it and share it
through social media. In that sense, photojournalism has been democratized.
Nowadays everybody can take a photo, publish it on Instagram and send it to a media
platform to contextualize a news. This fact has affected the classic conception of
photojournalism. Nevertheless, those newspapers who have an Instagram account
make profit of this situation and they have had to integrate new concepts and
applications of sharing information. Stories, likes and engagement are the new
vocabulary they added in their newsrooms in order to get the highest number of
followers. Although, despite the fact that getting this sense of community is key, after
analyzing the case study we discover that Spanish and Catalan daily newspapers do
not maintain, as we thought, a strong interaction with their users from Instagram.
eng
dc.format.extent
131 p.
cat
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Fotografia periodística
cat
dc.subject.other
Premsa
cat
dc.subject.other
Xarxes socials
cat
dc.title
Fotoperiodisme 3.0 los periódicos generalistas españoles y catalanes en Instagram
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess