To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2117/168804
Title: | A methodology to analyze the presence of sustainability in engineering curricula. Case of study: ten Spanish engineering degree curricula |
---|---|
Author: | Sánchez Carracedo, Fermín; Moreno Pino, Francisco Manuel; Sureda Carbonell, Bàrbara; Antúnez López, Miguel; Gutierrez Blanco, Ibon |
Other authors: | Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Arquitectura de Computadors; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria; Universitat Politècnica de Catalunya. BCN SEER - Barcelona Science and Engineering Education Research Group; Universitat Politècnica de Catalunya. STH - Sostenibilitat, Tecnologia i Humanisme |
Abstract: | |
Abstract: | |
Subject(s): | -Àrees temàtiques de la UPC::Desenvolupament humà i sostenible::Desenvolupament sostenible -Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament universitari -Engineering -- Study and teaching (Higher) -Sustainable development -- Study and teaching (Higher) -Curriculum planning -Engineering education -Sustainability in engineering degrees -Sustainability competencies -Engineering sustainability map -Sustainability presence map -Education for sustainable development -Curriculum design -Learning outcomes -Enginyeria -- Ensenyament -Desenvolupament sostenible -- Ensenyament universitari -Disseny curricular |
Rights: | Attribution 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
Document type: | Article - Published version Article |
Share: |