Thumbnail

    ¿Ampliamos los límites? El modelo didáctico del Museu de Ciències Naturals de Barcelona 

    Ballester, Montserrat; Boix Garcia-Cairó, Greta; Olmeda, Montse (2019)

    Thumbnail

    ¿Cómo acercamos el patrimonio natural a aquellas persones que no pueden venir al Museu? 

    Ballester, Montserrat; Batlles, Albert; Olmeda, Montse; Vila i Merino, Teresa (2019)

    Thumbnail

    Cuándo viene el público al museo: ¿cuando quiere o cuando queremos? 

    Garcia-Franquesa, Eulàlia; Piqué, Josep; Senar, Juan Carlos (1991)

    El objectivo de este estudio es evaluar la afluencia de visitantes que acuden al Museo de Zooología e Barcelona, intentando conocer: 1. Si existe algun tipo de dinámica en la afluencia del público individual 2. Si la ...

    Thumbnail

    Del Niu Volant a les escoles bressol de ciència 

    Ballester, Montserrat; Boix Garcia-Cairó, Greta; Olmeda, Montse (2023-05)

    El Niu Volant viatja del Museu de Ciències Naturals a les escoles bressol per apropar-hi propostes didàctiques d’aprenentatge de les ciències naturals. Després de l’experiència amb el Niu Volant, dues escoles han transferit ...

    Thumbnail

    Entrar al niu per sortir-ne volant: el Niu de Ciència, un espai familiar per a nens i nenes fins a sis anys 

    Viladot Barba, Pere; Pedreira Álvarez, Montserrat (2012)

    El Niu de Ciència és un espai educatiu específic per a famílies i escoles on es porten aterme activitats per a nens i nenes de 0 a 6 anys. En aquest article s’explica l’activitatfamiliar d’autodescoberta que té com a ...

    Thumbnail

    El gabinet de la família Salvador 

    Ibáñez Cortina, Neus (2024)

    El gabinet Salvador és un dels pocs gabinets de curiositats europeus que ha conservat en un mateix espai la biblioteca (amb més de 1500 volums), els espècimens naturals (9237 unitats de registre, entre els quals hi ha ...

    Thumbnail

    La dimensió social del Museu de Ciències Naturals de Barcelona 

    Omedes, Anna; Ballester, Montserrat; González López, Leticia; Ubero, Lina; Viladot Barba, Pere (2015)

    El Museu de Ciències Naturals de Barcelona vol ser un museu educador i accessible, i defensa objectius d’equitat i d’inclusió. L’article explica els objectius d’equitat, d’accessibilitat i de proximitat, detallant un dels ...

    Thumbnail

    La transversalité dans les musées d'histoire naturelle: de la collecte des spécimens aux expositions 

    Uribe, Francesc; Garcia-Franquesa, Eulàlia; Piqué i Vilar, Josep; Omedes, Anna (1999)

    The activity of natural history museums is based on the principle of nature sharing. Although no single museum has exclusive rights over a particular fraction of nature, specialised museums and reference centres do exist. ...

    Thumbnail

    Una museografía para la didáctica: la exposición "Planeta Vida" 

    Ferragut, Elvira; Galimany, Ester; Párraga, Mercedes; Feria, Alba (2015)

    "Planeta Vida", la exposición de referencia del Museo de Ciencias Naturales de Barcelona, ofrece un discurso actual con una visión transversal de las ciencias naturales y una clara voluntad de evolución y constante ...

    Thumbnail

    Museomics 

    Lalueza-Fox, Carles (2022-11-07)

    Museo-what? Museomics! Museomics is emerging as a distinct discipline from ancient DNA research and involves natural history museums and herbaria across the world. Museomics can be defined as the application of -omics ...

    Thumbnail

    El Niu Volant = El Nido Volante = The Flying Nest 

    Boix Garcia-Cairó, Greta; Olmeda, Montse; Ballester Rovira, Montse (2022-09)

    El Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) té com a objectiu generar i compartir coneixement amb la voluntat de crear una societat més informada, connectada i responsable amb la natura. Aquest objectiu s’assoleix ...

    Thumbnail

    Però els ocells no tenen pega 

    Castellvell, Anna; Olmeda, Montse (2020-07-30)

    Thumbnail

    Pla d’acció per a la perspectiva de gènere del Museu de Ciències Naturals de Barcelona 2021-2023 = Plan de acción para la perspectiva de género del Museo de Ciencias Naturales de Barcelona 2021-2023 

    Ubero, Lina; Collado, Laia; Atienza, Dacha (2023-10-23)

    L’article presenta el pla d’acció per a la perspectiva de gènere del Museu de Ciències Naturals de Barcelona 2021-2023, fruit d’un procés llarg i sense referents que ha implicat una part important del personal del museu. Les ...

    Thumbnail

    Sabem per a què venen? Anàlisi de les expectatives i els objectius dels docents en les visites de grups escolars al Museu de Ciències Naturals de Barcelona 

    Viladot Barba, Pere (2012)

    El problema que s’ha volgut abordar amb aquesta recerca és el desconeixement que hi ha en els museus de ciències ―i per extensió en tots els museus― sobre quins són els interessos dels docents quan visiten el Museu amb ...

    Thumbnail

    Som educació: ensenyar i aprendre als museus i centres de ciència: una proposta de model didàctic 

    Bonil Gargallo, Josep; Gómez Gimeno, Ruth; Pejó i Climent, Lluc; Viladot Barba, Pere; Banqué Martínez, Neus; Bonil Gargallo, Josep; Campo, Rosa Eva; Crespo Mera, Carles; López i Galbe, Teresa; López Torres, Esther; Olmeda Jato, Montse; Pedreira Álvarez, Montserrat; Soler Artiga, Marta; Viciana Caballero, Salvador (2012)

    Thumbnail

    The Museu Blau, a natural history museum for the 21st century 

    Piqueras, Mercè; Guerrero, Ricard; Omedes, Anna (2012)

    Thumbnail

    Ucronía del nostre terreny: un model de formació per a professionals de l'educació en museus i centres de ciència 

    Pejó i Climent, Lluc; Viciana Caballero, Salvador; Viladot Barba, Pere (2012)