Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/132050
dc.contributor | Universitat de Barcelona |
---|---|
dc.contributor.author | Vilafranca Manguán, Isabel |
dc.contributor.author | Carreño Aguilar, Ma. Antonia |
dc.date | 2019-04-11T11:18:45Z |
dc.date | 2019-04-11T11:18:45Z |
dc.date | 2018 |
dc.date | 2019-04-11T11:18:45Z |
dc.identifier.citation | 0214-7351 |
dc.identifier.citation | 683048 |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2445/132050 |
dc.description.abstract | L'idealisme pedagògic s'erigeix al llarg del pensament pedagògic com una taula de salvació per a l'educació tradicional, davant la trajectòria realista per la qual l'educació prové de fora del subjecte. El recorregut realista es remunta a Aristòtil, i es perllonga a l'Edat Mitjana a mans de l'escolàstica tomista fins arribar a Herbart. Per bé que per al realisme l'educació ha de transmetre coneixements, per a l'idealisme aquests han de sorgir del dedins de l'educand. Mentre la teoria del coneixement realista es basa en el «no-jo», en l'objecte, per l'idealisme és el «jo», el subjecte, la consciència o l'esperit el que és condició de possibilitat del coneixement. Pedagògicament aquest gir tindrà moltes repercussions, atès que sorgirà una nova idea d'educand, d'educació i d'acció educativa. Diversos autors han tractat de reformular l'educació en base a aquesta nova metafísica, una nova percepció del coneixement i de les idees, en definitiva, una nova concepció de l'educació. En aquest article s'intenta esbrinar la trajectòria de l'idealisme educatiu fins arribar al pragmatisme. |
dc.format | 14 p. |
dc.format | application/pdf |
dc.language.iso | cat |
dc.publisher | ICE Universitat de Barcelona |
dc.relation | Reproducció del document publicat a: https://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/348742 |
dc.relation | Temps d'Educació, 2018, num. 55, p. 57-70 |
dc.rights | cc-by-nc (c) Universitat de Barcelona, 2018 |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es |
dc.subject | Idealisme |
dc.subject | Filosofia de l'educació |
dc.subject | Història de l'educació |
dc.subject | Idealism |
dc.subject | Philosophy of education |
dc.subject | History of education |
dc.title | Els models de la modernitat pedagògica: de l'idealisme al pragmatisme. |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion |