dc.contributor
Guardia Hernández, Juan J.,
dc.contributor.author
Sesé Hernández, Albert,
dc.date.accessioned
2019-01-29T11:39:39Z
dc.date.available
2019-01-29T11:39:39Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/348333
dc.description.abstract
La Sala 3ª del Tribunal Suprem ha establert històricament la doctrina conforme a la
que no és possible fundar una sentència declarativa de la nul·litat d'un reglament en els
defectes formals que es poguessin haver comès en el seu procediment d'elaboració. Si
bé aquesta doctrina jurisprudencial contínua vigent en la seva essència, després de
l'entrada en vigor de l'actual Llei de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa, ha
evolucionat a favor d'atribuir virtualitat anul·latòria d'una disposició administrativa als
vicis formals que tinguin suficient entitat. No obstant això, el Tribunal Suprem és poc
inclinat a declarar la nul·litat d'un reglament per vicis formals, tenint en compte
l'afectació de la seguretat jurídica que un pronunciament d'aquestes característiques
suposa.
cat
dc.description.abstract
La Sala 3ª del Tribunal Supremo ha establecido históricamente la doctrina conforme a la
que no cabe fundar una sentencia declarativa de la nulidad de un reglamento en los
defectos formales que se pudieran haber cometido en su procedimiento de elaboración.
Si bien esta doctrina jurisprudencial continua vigente en su esencia, tras la entrada en
vigor de la actual Ley de la Jurisdicción Contencioso-Administrativa, ha evolucionado a
favor de atribuir virtualidad anulatoria de una disposición administrativa a los vicios
formales que tengan suficiente entidad. Sin embargo, el Tribunal Supremo es reacio a
declarar la nulidad de un reglamento por vicios formales, teniendo en cuenta la
afectación de la seguridad jurídica que un pronunciamiento de estas características
entraña.
spa
dc.description.abstract
The 3rd Chamber of the Supreme Court has historically established the doctrine
according to which it is not possible to base a declaratory judgment of the nullity of a
regulation in the formal defects that may have been committed in its elaboration
procedure. Although this jurisprudential doctrine continues in force in its essence, after
the entry into force of the current Contentious-Administrative Jurisdiction Law, it has
evolved in favor of attributing annulling effects of an administrative provision to the
formal vices that have sufficient entity. However, the Supreme Court is reluctant to
declare the nullity of a regulation on the basis of formal defects, taking into account the
effect of the legal security that a pronouncement of these characteristics entails.
eng
dc.format.extent
74 p.
cat
dc.rights
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.source
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya)
dc.subject.other
Procediment administratiu
cat
dc.subject.other
Recursos (Dret)
cat
dc.subject.other
Nul.litat (Dret)
cat
dc.title
La impugnación indirecta de reglamentos por defectos formales
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess