Abstract:
|
El sector de la “Font del Llargarut” es troba situat a l’extrem oest del terme municipal de Sant Vicenç del Horts, al límit amb el terme municipal de Cervelló i ocupa uns terrenys accidentats i boscosos, a les faldes del Turó de les Canals, del Puig Perdiguer i del Puig Castellar que formen els contraforts més orientals dels massissos del Garraf- Ordal. Aquesta urbanització té el seu origen en el fort creixement que va experimentar el municipi entre el 1960 i el 1970, i que s’ha anat consolidant a partir d’aquell moment. El creixement demogràfic va anar acompanyat d’una ocupació del territori extremadament desordenada, generant situacions d’urbanització marginal i de suburbanització, com el sector que ens ocupa, on s’ha buscat clarament la màxima rendibilitat del sòl, sense tenir en compte ni la implantació de serveis ni les normatives urbanístiques. Actualment el disseny del traçat no existeix com a tal, sinó que és una adaptació dels camins inicials existents que posteriorment la urbanització ha generat com vials. No existeix cap vial asfaltat en tota la urbanització, la presència de voreres no té continuïtat, i només als llocs de pendents més forts (Carrer d’Amposta, Carrer de Tremp, Carrer de Font del Llargarut) hi ha trams molt curts i parcials formigonats o aglomerats, en molt mal estat. Existeix una xarxa unitària no complerta, construïda a l’any 2002, que recull exclusivament les aigües residuals de tot el sector, que s’evacuaven directament al torrent Ayaroz de la zona. Aquesta xarxa unitària no disposa d’interceptors o embornals i reixes per a pluvials ja que no han estat urbanitzats els vials. Existeix a la zona una xarxa d’aigua potable d’impulsió i distribució, que dóna servei a les finques del sector. Hi ha una xarxa aèria de Baixa Tensió elèctrica, amb un PT aeri de 160 KVA, que s’encarrega de cobrir el subministrament elèctric del sector; així com una xarxa en aeri d’enllumenat i de telefonia. En aquest projecte es procedeix a la urbanització dels vials, amb els corresponents embornals i reixes interceptores per a l’evacuació de les aigües pluvials a la xarxa unitària actual, que és revisada i s’hi projecten ampliacions i la reconstrucció d’algunes parts de la mateixa on sigui necessari. En base a la inspecció de la xarxa de clavegueram existent, s’han elaborat una sèrie de fitxes per a cada tram inspeccionat, amb comentaris de l’estat actual i les propostes d’intervenció. El criteri general ha estat conservar la major part de la xarxa actual, a on no s’han detectat problemes importants i sigui aprofitable; amb propostes d’actuacions de reforç amb formigó, per tal de protegir els tubs del trànsit de l’obra en el cas que siguin molt superficials. Els trams, o llocs, amb deficiències es reparen o es substitueixen per altres amb recorreguts diferents. També es dissenya la prolongació o afectació de la xarxa de sanejament i la definició de les reixes interceptores, pous i cunetes de formigó necessàries. El planejament vigent (MPPGM’95) senyala 8 m d’amplada de vials i aquest ha estat el criteri emprat en el disseny de la xarxa viària. Ara bé, donada la disposició de les vivendes al llarg de la traça, que, en ocasions, no conserven aquestes distàncies, s’ha procurat reduir la secció en aquells llocs on el manteniment dels 8 metres d’ample hagués provocat l’afectació a vivendes existents. Es considerarà peatonal, en qualsevol cas sempre s’ha projectat una calçada de 5 m d’amplada, espai que es considera que no provocarà problemes de doble circulació, ja que el trànsit de vehicles és mínim, amb dues voreres al mateix nivell colorejades que serveixen de major protecció al vianant. Es creu convenient disposició de trams de vial amb un sol sentit de circulació, per tal de establir zones de aparcament en fila, sense agreujar la circulació, allà a on sigui possible. En algun carrer es proposa de sentit únic de circulació, al tenir una calçada reduïda a 4,30 m i no disposar d’espai disponible. La velocitat de circulació en tot el sector es limita a 30 km/hora. Les voreres al mateix nivell dels carrers varien en la seva amplada de 1 m a 1,50 m, però sempre s’ha mantingut el criteri de que cada carrer tingui un mínim d’una de les voreres de 1,50 m. L’espai de calçada i vorera està definit per rigoles. En la realització del present projecte s’ha valorat sempre l’estalvi econòmic, la irregularitat de pendents i amples del carrer, donar prioritat al vianant degut a l’escassa circulació prevista i l’execució de l’obra per trams per a reduir al mínim l’afectació de les obres als veïns. Finalment citar que el cost de les obres s’ha valorat en 2.547.818,15 € PEC. |