Abstract:
|
El present Projecte Executiu d’un Aparcament Soterrat a la Plaça Poeta Marquina de
la ciutat de Girona s’emmarca dins l’acadèmic Projecte Final de Carrera de la titulació
de Camins, Canals i Ports (ETSCCPB – Universitat Politècnica de Catalunya). Té com
a objectiu la redacció d’un projecte executiu complet per edificar un aparcament
soterrat i la reurbanització de la plaça, al centre urbà de la ciutat. Per tant, inclou una
memòria descriptiva i constructiva i els annexos corresponents. Inclou plànols, un plec
de condicions particulars i el pressupost.
S’estudia l’entorn urbà on es vol realitzar el projecte. Es realitza un estudi de viabilitat
econòmica que dóna llum verda a la construcció d’un aparcament i recomana el
lloguer de les places. Identificades les necessitats i restriccions, es proposen 8
alternatives per a modificar la urbanització i determinar els accessos a l’aparcament i
s’estudien les possibles alternatives per al disseny de l’aparcament soterrat. A partir
d’un anàlisi multicriteri es defineix la definitiva. Es determinen els serveis que es
veuran afectats per les obres, així com els elements presents al futur àmbit d’obra.
Es projecta una edificació sota rasant de dos plantes soterrades de 3m d’alçada
d’estructura de formigó armat (HA-30). La planta és bàsicament rectangular que
s’inscriu en un rectangle de 76x52m. Les plantes són diàfanes i es sostenen per una
quadrícula de pilars. Les fonamentacions són una llosa de 70cm i unes pantalles de
mur de formigó en tot el perímetre de 50cm d’espessor i 12,40m de profunditat, tal i
com recomana l’Informe Geotècnic. Els accessos dels vianants es componen de 2
edicles amb escales i ascensor. Els vehicles empren les dues rampes de 4,3m
d’amplada mínima, una d’entrada i una de sortida, de pendent mitjà del 16% i parts
rectes i corbes.
La reurbanització es basa en unificar la plaça per optimitzar-ne els usos i s’augmenta
l’espai de vianants reduint l’espai motoritzat. Paradoxalment, aquest és més eficaç que
l’existent en integrar-se a l’entorn urbà present i futur. Es reserva espai als veïns.
L’aparcament té una capacitat de 276 places de cotxes, 3 extres per a persones amb
mobilitat reduïda, 37 places de motos i 36 places de bicicletes. Amb una superfície
total construïda de 7416,3m2, un 47,5% són places i trobem un ràtio de 21m2
construïts/plaça d’aparcament. L’aparcament compleix les normatives i ordenances
municipals pel que fa a la accessibilitat, seguretat, drenatge, seguretat enfront els
incendis i generals.
Es descriu l’arquitectura interior i l’estructura (sobretot l’armat) i fonamentacions, tant
en els annexos a la memòria com, àmpliament, en els plànols. S’adjunten plànols per
detallar gràficament les instal·lacions, la senyalització i la urbanització.
Es descriuen les instal·lacions necessàries d’electricitat, sanejament i drenatge,
ventilació, enllumenat, prevenció d’incendis, ascensors, control d’accessos, vigilància i
comunicació. Així mateix, es realitza un estudi d’impacte ambiental, gestió de residus i
control de qualitat dels materials i processos. Inclou la planificació de les obres.
Es complimenta el projecte per a poder dur-lo a licitació pública amb una proposició
del contractista, normativa aplicable, pressupost complet (justificació de preus,
amidaments, quadres de preus, pressupostos parcials i general, resum del pressupost
i últim full). |