dc.contributor |
Universitat de Barcelona |
dc.contributor.author |
Rajadell, Núria |
dc.contributor.author |
Mallart Solaz, Albert |
dc.date |
2018-11-21T09:26:30Z |
dc.date |
2018-11-21T09:26:30Z |
dc.date |
2018-11 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2445/126274 |
dc.format |
67 p. |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
cc-by-nd-nd (c) Rajadell, Núria et al., 2018 |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Cinematografia en l'ensenyament |
dc.subject |
Pensament |
dc.subject |
Ciència |
dc.subject |
Motion pictures in education |
dc.subject |
Thinking |
dc.subject |
Science |
dc.title |
XXIV Setmana Internacional de Cinema Formatiu 2018. El Pensament Científic i el Cinema Formatiu |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
dc.description.abstract |
Del dilluns 19 al divendres 23 de novembre 2018. Saló de Graus. Edifici Migdia I, 4a planta. Campus Mundet. Universitat de Barcelona. |
dc.description.abstract |
Organitza el Seminari de Cinema Formatiu: Grup d’Investigació i Assessorament Didàctic. GIAD. Coordinació: Núria Rajadell i Albert Mallart amb el suport de la Facultat d’Educació |
dc.description.abstract |
Des de fa vint-i-quatre anys ja el Seminari de Cinema Formatiu del Grup GIAD va
organitzant puntualment l’habitual Setmana del Cinema Formatiu amb una temàtica
diferent a cada nova edició. Els temes que han anat passant per les diverses setmanes
han contemplat enfocaments variats del fet educatiu i social. Per posar alguns exemples
més recents l’educació lliure i de la llibertat, la prevenció de la violència i de la tracta de
persones, l’adversitat i la resiliència, fins i tot l’educació artística, entre altres. La
temàtica científica en el món educatiu ha estat present en edicions que contemplaven
específicament la protecció de la natura, l’ecoformació i la sostenibilitat. Aquesta última
no fa gaire.
La setmana que presentem aquest any 2018 presenta des de punts de vista i films
diversos una altra qüestió enfocada al desenvolupament de l’esperit científic en general
i matemàtic en particular. L’educació del rigor i l’esforç a la recerca i a la formació, al
costat del desvetllament de l’esperit crític, de l’enginy i la creativitat constitueixen punts
en què incideixen les pel·lícules triades. S’ha parlat molt i és del tot necessari insistir-hi
encara més, de l’analfabetisme funcional, de la manca de coneixements i valors
humanístics. Pero hi ha un altre analfabetisme: aquella manca de coneixements –i
d’interès- per entendre la ciència, el món natural que ens envolta. Per al progrés humà
i per a la formació integral dels joves interessa molt combatre aquest tipus alternatiu
d’analfabetisme, igual que l’analfabetisme digital.
Les ciències comprenen un conjunt de mètodes i tècniques de raonament que permeten
obtenir i organitzar coneixements sobre fets reals que apareixen accessibles a diferents
observadors. El pensament és un procés interior que és producte de la ment, de
l’activitat intel·lectual. Hi ha un pensament quotidià i un de científic que té
característiques pròpies basades en un major rigor, sistematicitat, intencionalitat i
sobretot nivells d’objectivitat, d’abstracció i de profunditat superiors... |