dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Esteve Ràfols, M. del Mar |
dc.date.accessioned |
2016-05-31T08:02:34Z |
dc.date.available |
2016-05-31T08:02:34Z |
dc.date.created |
2015-05 |
dc.date.issued |
2015-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/262248 |
dc.format.extent |
7 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.relation.ispartof |
Aloma, 2016, Vol. 34, Núm. 1 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ |
dc.rights |
© Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport – URL |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Ensenyament -- Innovacions |
dc.subject.other |
Educació--Finalitats i objectius |
dc.subject.other |
Renovació pedagògica |
dc.title |
El compromís amb la renovació pedagògica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.subject.udc |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
L’article planteja una reflexió crítica sobre el concepte i la pràctica de la innovació educativa. En primer lloc, s’analitzen els termes innovació i renovació i s’intenta explicar què signifiquen per aprofundir en el sentit i l’abast dels canvis en educació. En segon lloc, es proposen un conjunt d’actituds –a manera de marc– que haurien de ser presents en el discerniment entre la renovació i la innovació educativa. Per això, el text no entra en la qüestió de què cal transformar a l’escola i en l’educació i com cal fer-ho –tot i que aposta clarament per aquesta desitjada i necessària transformació–, sinó que aborda qüestions prèvies d’orientació i de finalitat del canvi. |