dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Giró Nieto, Xavier |
dc.contributor.author |
Antoja Sabin, Joan |
dc.date |
2013-06-26 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/22814 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge |
dc.subject |
Educational technology |
dc.subject |
Technology--Study and teaching |
dc.subject |
tecnologia |
dc.subject |
aprenentatge |
dc.subject |
wordpress |
dc.subject |
portfolio |
dc.subject |
significatiu |
dc.subject |
bloc |
dc.subject |
smartphone |
dc.subject |
secundària |
dc.subject |
educació |
dc.subject |
Internet |
dc.subject |
Educació i tecnologia |
dc.subject |
Contingut generat per l'usuari |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària |
dc.title |
El telèfon mòbil com a eina d'aprenentatge informal |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Els telèfons intel·ligents estan cada dia més presents a la nostra societat. L'educació secundària
obligatòria no n'està al marge. Més aviat al contrari, és un dels temes a nivell de conducta que
genera més polèmica actualment amb l'alumnat adolescent. Per altra banda, és una tecnologia molt
potent per accedir a informació i relacionar-se, en qualsevol moment i lloc.
La proposta és que l'alumne hagi de captar amb el telèfon mòbil algun element que tingui a veure
amb allò que s'ha treballat a classe i li sigui proper. Es tracta de vincular la teoria amb la pràctica, els
conceptes de classe amb la seva quotidianitat.
El docent proposarà uns deures relacionats amb els continguts de classe. L'alumne utilitzarà el
telèfon mòbil intel·ligent com a vehicle per realitzar la tasca.
Per tal de deixar constància de la feina feta, s'utilitzarà la metodologia de la carpeta d'aprenentatge
electrònica (electronic portfolio). Aquesta segona eina permetrà deixar constància de tot el que
l'alumne va fent, avaluar-lo i fer una coavaluació.
A la memòria del treball s'explica quins fonaments pedagògics té la proposta, com encaixa en el
context normatiu de l'educació secundària obligatòria, exemples pràctics d'exercicis amb els que
s'aplica la metodologia, com això es pot dur a terme a nivell tècnic i els resultats de l'experiment fet
amb un grup d'alumnes utilitzant la metodologia proposada. |