dc.contributor |
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació |
dc.contributor.author |
Fondevila i Gascón, Joan Francesc, |
dc.date.accessioned |
2014-05-29T10:58:17Z |
dc.date.available |
2014-05-29T10:58:17Z |
dc.date.created |
2010-05 |
dc.date.issued |
2014-05-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/231226 |
dc.format.extent |
12 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Tecnologia de la informació |
dc.subject.other |
Educació |
dc.subject.other |
Humanisme |
dc.title |
La tecnologia com a eina al servei de l’educació: una visió humanitzadora |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
dc.subject.udc |
316 - Sociologia. Comunicació |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.description.abstract |
L’aplicació de les les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) a l’educació presenta trets positius pel que fa a l’aprenentatge significatiu, la construcció del coneixement, el pensament reflexiu o la interacció social i cognitiva, però s’ha d’utilitzar seguint els valors humanitzadors de la responsabilitat, el respecte, la disciplina, la generositat i el treball col•laboratiu. A tal efecte cal elegir la tecnologia adient, supervisar els continguts, crear exercicis innovadors i garantir la connectivitat. Avantatges comprovats de la tecnologia aplicada a l’ensenyament són la millora del seguiment del curs en cas de situacions de força major, un enriquiment de l’alumnat arran de la presència d’elements multimèdia, hipertextuals i interactius, i la possibilitat d’estendre l’activitat acadèmica de forma asincrònica utilitzant les aules virtuals. |