dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Barrios Vicente, José Manuel |
dc.contributor.author |
Ferrer Abad, Adrià |
dc.date |
2013-03 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/20058 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Trànsit |
dc.subject |
Automobiles -- Safety measures |
dc.subject |
Traffic safety -- Catalonia -- Evaluation |
dc.subject |
Traffic accidents -- Case studies |
dc.subject |
Traffic safety -- Research |
dc.subject |
Automòbils -- Mesures de seguretat |
dc.subject |
Seguretat viària -- Catalunya -- Avaluació |
dc.subject |
Circulació -- Accidents -- Estudi de casos |
dc.subject |
Seguretat viària -- Investigació |
dc.title |
Desenvolupament d’una metodologia de comparació de la lesivitat soferta en accidents de trànsit i la puntuació obtinguda pels vehicles accidentats a Euro NCAP |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Tot i que la mortalitat a les carreteres ha disminuït en els últims anys, segueix representant un problema de salut pública i així ho reflecteixen les dades de sinistralitat a Catalunya al 2012 [1].
L’evolució tecnològica del últims anys ha permès que la seguretat dels automòbils augmenti substancialment. L’aplicació d’aquestes millores és atribuïble en gran part a la pressió exercida per programes com Euro NCAP. Però, tot i que l’objectiu d’aquest programa és millorar la seguretat dels cotxes, realment això es veu reflectit a les carreteres?
Tot i la gran dificultat que suposa la obtenció de dades d’accidents reals, el present projecte no tant sols respon a aquesta qüestió sinó que desenvolupa una metodologia per tal d’esbrinar la relació entre les puntuacions d’aquest programa i les lesions en accidents reals.
El desenvolupament de la metodologia ha requerit també una exhaustiva comprensió dels criteris i objectius dels assajos Euro NCAP així com un alt coneixement en el camp de la investigació d’accidents i les seves conseqüències.
Degut a la falta de dades d’accidents investigats en profunditat, la metodologia aquí desenvolupada està adaptada a les dades existents però també estableix els criteris necessaris per a ser ampliada utilitzant dades d’accidents investigats en profunditat.
Utilitzant dades d’accidents reals recollits pels Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana, s’ha aplicat la metodologia i s’han trobat relacions significatives entre els resultats de lesions d’accidents a les carreteres catalanes i les puntuacions Euro NCAP dels vehicles accidentats.
Així mateix, s’han dut a terme investigacions en profunditat d’accidents de trànsit i posteriorment s’han simulat per tal de recrear la cinemàtica de l’accident real i obtenir paràmetres objectius de la severitat de l’accident. Aquestes dades han permès ampliar la metodologia per a que aquesta sigui aplicable en cas de que es disposés de dades d’aquesta naturalesa, necessàries per a l’aplicació de polítiques eficients en seguretat viària.
Aplicant la metodologia desenvolupada s’han aconseguit resultats estadísticament significatius sobre la reducció de la lesivitat en cotxes millor valorats per Euro NCAP i s’han trobat relacions a nivell microestadístic entre les avaluacions del programa i resultats concrets d’accidents reals. |