El daltonisme a l'escola: quan el color és una dificultat afegida

Altres títols

Premis CIRIT per fomentar l'esperit científic del jovent (PJ)

Autor/a

Tort Regas, Olivia

Altres autors/es

Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca

Data de publicació

2006-07-26T16:32:53Z



Resum

S’analitza la visió daltònica i les dificultats que aquesta comporta en l'àmbit escolar. D’una banda, partint de les conseqüències del daltonisme com a anomalia genètica i de la seva alta incidència en la població, es subratlla la importància de la detecció i els problemes –en especial psicològics- que es poden derivar de la manca de detecció precoç. A més, prenent d'una mostra d'exercicis reals - extrets de llibres utilitzats a les escoles i instituts de Catalunya- s'analitzen diverses situacions en què per arribar al contingut didàctic cal poder distingir els colors. L'estudi de les dificultats cromàtiques realitzat abarca les tres etapes educatives: infantil (aprenentatge de les vocals a través del color), primària i ESO( principalment els continguts de llibres de text). Finalment, es proposen solucions adreçades a les editorials, educadors, pares, mares i als mateixos afectats.

Tipus de document

Informe

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

Daltonisme -- Ensenyament

Pàgines

348280 bytes

1778165 bytes

2314279 bytes

Col·lecció

Els ajuts de l'AGAUR; 2005PJ00264

Documents

1.Treball de recerca. Daltonisme a l'escola.pdf

2.207Mb

2.Doc. complementari. El daltonisme. Informació sobre l'anom.pdf

1.695Mb

3.Doc. complementari. L'aprenentatge del color per als daltò.pdf

340.1Kb

 

Drets

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)