Estudi de les denúncies per abús de la imatge de la dona

Author

Alabau Pérez, Eva

Other authors

Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Ciències de la Comunicació

Franquet dos Santos Silva, Miguel

Publication date

2012-10-05



Abstract

El propòsit d’aquest Treball de Fi de Carrera (TFC) és analitzar la imatge de la dona en la publicitat. Per a realitzar-lo hem estudiat primerament el marc regulador per tal de saber els límits legals i ètics dins els quals ens movem. Posteriorment hem analitzat les queixes presentades a Autocontrol, FACUA i l’Observatori de la Imatge de les Dones durant el període 2003- 2010 tot classificant-les en funció de l’any, la marca, el sector i el suport publicitari utilitzat. També s’ha establert una categorització pròpia dels diferents tipus de rols de dona dins els quals es poden englobar el conjunt de queixes estudiades. Hem arribat a la conclusió de que gran part de les queixes van dirigides a l’Observatori de la Dona, i que la televisió i la dona objecte aglutinen el major nombre de denúncies. No obstant, durant el període de temps estudiat no s’ha observat cap tendència pel que fa al nombre de queixes presentades.

Document Type

Project / Final year job or degree

Language

Catalan

CDU Subject

65 - Communication and transport industries. Accountancy. Business management. Public relations

Subject

Dones en la publicitat; Publicitat; Ètica professional

Pages

100 p.

Documents

TFC-ALABAU-2012.pdf

1.049Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

This item appears in the following Collection(s)