Abstract:
|
En aquest treball final de carrera es tractarà de manera concisa la creació, el modelat i l’animació de dues figures 3D després d’haver completat l’aprenentatge previ d’un conjunt de manuals i cursos en format CD-ROM interactiu.
Per a realitzar aquesta tasca s’ha utilitzat el software Autodesk 3ds Max 9 com a eina per a creació i animació 3D. El resultat obtingut ha estat, doncs, una figura 3D en forma d’avatar i una altra figura 3D en forma de bomba amb dues animacions que consisteixen en un moviment rotatori i un efecte d’explosió.
La relació d’aquesta tasca amb el món de les telecomunicacions ha comportat diverses proves utilitzant les nostres figures 3D amb un fenomen emergent conegut com a realitat augmentada. La realitat augmentada consisteix en la inserció d’elements virtuals sobre espais físics del món real.
Aquestes proves sobre realitat augmentada s’han dut a terme amb l’ús d’una càmera web, un ordinador amb sistema operatiu Windows XP, un patró de reconeixement imprès en format paper i el software Atomic Authoring Tool BETA v.07.
Les proves han donat lloc a la visualització de la figura 1 (bomba 3D amb l’animació de moviment rotatori incorporada) i la visualització de la figura 2 (avatar 3D amb opacitat, de manera que permetés a l’usuari visualitzar també allò que estigui situat darrere la nostra figura).
Així doncs, per acabar de completar aquest treball es va demanar la creació d’una interfície web 3D que permetés a l’usuari final visualitzar les dues figures en format 3D i el seu posterior emmagatzematge en format .obj.
Preferentment, es demana que l'usuari pugui interactuar amb l'objecte, per exemple, rotant-lo. Per portar-ho a terme es va cercar informació referent a les diferents tecnologies que permetien visualitzar objectes 3D en HTML.
A més a més, s’han afegit diverses variants prèviament construïdes de cadascuna de les nostres dues figures per a que l’usuari final pugui escollir-ne una d’aquestes. |